Bir
eğitim öğretim yılı daha geride kalırken, öğrenciler için 3 aylık yaz tatili
başladı. Kaç yaşında
olursa olsun her öğrenci, yıl boyunca yaz tatilini bekler ve tatilini gönlünce
geçirmek ister. Tatiller, dinlenmek ve yenilenmek için bir
fırsattır ve doğru değerlendirildiğinde çocukların gelişimine olumlu katkısı
olur.
Anne
babalar da çocuklarının tatilde vakitlerini verimli geçirmelerini isterler. Televizyon,
tablet, telefon üçlüsüne değil de; ders tekrarına zaman ayırarak bilgileri taze
tutmalarını ve bir sonraki yıl için de hazırlık yapmalarını beklerler. (Bu
noktada lütfen biraz geçmişe gidip, kendi öğrencilik yıllarınızı hatırlamaya
çalışınJ)
Öğrenciler
bilmelidir ki; yazın hem dinlenip hem spor, sanat ve sosyal alanlarda
kendilerini geliştirebilmeleri için zaman vardır ve bunlara ek olarak istedikleri
zamanlarda kısa ders çalışmalarıyla bilgilerini tazeleyebilirler. Anne babalar
da bilmelidir ki; çocuklarının dinlenmeye ihtiyacı vardır, yazın bütün bilgi
birikimlerini bir anda unutmayacaklardır ve akademik gelişimlerinin yanı sıra
sosyal gelişimleri de son derece önemlidir. Tatili hem verimli hem de keyifli
geçirmek mümkündür aslında Bunun için dikkat edilecek temel noktaları şu
şekilde sıralayabiliriz:
·
Yılsonunda
bazı çocuklar eve karnelerini gururla getirirken bazıları karneleri nedeniyle kendilerini
başarısız hisseder. Karnesi
zayıf olan çocukların aileleri yapıcı değerlendirmeler yaptıktan sonra çocuğa destek
ve güven vermelidir. Çocukla başarısını yükseltmek için neler yapabileceği
konuşularak, sonuca değil emek ve çabaya, çalışmaya vurgu yapılmalıdır. İyi bir
karneye sahip olan çocuklara da özverili çalışması için teşekkür edilmelidir.
Karne, yaz tatili için bir ödül ya da ceza ölçütü olmamalıdır.
·
Çocuklar
tatilde de düzene ihtiyaç duyarlar. Sınırsızlık çocuklara iyi gelmez ve 3 ay sonra
yeniden düzene girmelerini de zorlaştırır. Uyku, yeme, ekran başında geçirilen
sürede okul dönemine göre esnemeler yapılabilir; ama, sınır mutlaka olmalıdır.
·
Çocukların
düzeyine ve zevklerine uygun bir kitap listesi oluşturularak bu kitapları okuması
teşvik edilmelidir. Ailecek kitapçılara, kütüphanelere gidilmesi, çocuğun
kitabını kendisinin seçmesi ve aile okuma saatleri çocuk için özendirici
olacaktır.
·
Çocuklar
eğitim yılının yorgunluğunu atmak için sevdikleri etkinliklere vakit ayırmalı,
sosyal etkinliklere katılmalılar. Çocuğunuzu eğilimine göre
bir spor ya da sanat dalının eğitimine veya dil kursuna yönlendirebilirsiniz. Halk eğitim merkezleri, belediyenin düzenlediği kurslar ya da özel kurumların
kurs ve etkinliklerini çocuğunuzla beraber değerlendirebilir ve arasından
istediği biri/birkaçını seçebilirsiniz.
·
Ailece
geçirilen keyifli zamanları artırmaya çalışarak, çocuğun yıl boyunca özlediği, yapmak istediği aktivitelerde ona eşlik
etmek önemlidir. Ailece tatile gitmek ve çocukla yeni yerler, tarihi ve doğal
güzellikleri gezmek hem çocuk-anne-baba ilişkisini yakınlaştıran bir deneyim
olur hem de çocuğunuzun çok yönlü gelişimine katkıda bulunur. Farklı şehirler ya da ülkelere gitme imkanı
olmayan aileler kendi şehirlerinde bulunan tarihi ve kültürel gezilerle
çocuklarının zihinlerini canlı tutabilirler. Çevredeki imkanlar
dahilinde oyun parkı, sinema, tiyatro, müze gezileri gibi etkinlikler
yapılabilir, akraba ziyaretleri
ile çocukların aile ruhunu anlaması, birlik ve beraberliğin önemini keşfetmesi
sağlanabilir. Evde ailece ebru, taş boyama, yaratıcı oyunlar, sinema saati, kek
yapma, çiçek dikme gibi etkinlikler yapılarak eğlenceli vakit geçirilebilir.
·
Tatilde, zayıf olunan alanlardaki bilgi ve becerilerin
iyileştirilmesi için akademik aktivitelere de zaman ayrılabilir. Çocuğunuzun eksik olduğu konuların
telafisi için düzenli bir
plan ile kısa tekrarlar yapması, gelecek eğitim yılını daha rahat geçirebilmesini sağlayacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder