Çarşamba, Mayıs 25, 2011

maviş'in bebeği


çocukluğumda okuduğum bir kitap vardı... ablamdan bana kalan...

hikayesi şöyleydi:

"maviş adında bir köylü kızı annesiyle beraber bez bebekler diker ve satar. bir tane bebeğini çok sahiplenir ve onu köylerini ziyarete gelen bir turist kıza satarken çok zorlanır."

çok sevdiğim ve okurken hüzünlendiğim bir kitaptı. ancak sahaflarda o kadar aramama rağmen, o kitaba bir türlü ulaşamıyorum. sahafları geçtim, öyle bir kitabı internette bile bulamıyorum. adını yanlış hatırlıyor olabilirim. hikayeyi tanıyıp bana yardımcı olabilecek birileri varsa çok mutlu olacağım!

31 yorum:

  1. sevgili passiflora,
    öyle mutlu oldum ki!!!
    kitabın adı "mavişin bebeği" miydi peki, ya da yazarını biliyor musun?

    YanıtlaSil
  2. o kitabı ben de hatırlıyorum. evet ismi maviş'in bebeği idi. annesinin adı da ayuş anaydı. hala hatırlarım o kitabı. ben de olası lazım. ama kim bilir nerede.

    YanıtlaSil
  3. sevgili Adsız,
    !!!! evet evet aynen!
    çok mutlu oldum hatırlamana:)
    nolur yazarını da hatırla ve bulabileyim o kitabı!

    YanıtlaSil
  4. sevgili ezgi benim hayatımda en sevdiğim kitaptı o.annem yırtmıştı atmıştı tüm gün onu okuyorum ders calısmıyorum oyun oynamıyorum diye atayım da unutsun demiş atmıştı ağla ağla bir hal olmuştum yıllar yılı aradım tekrardan ve asla bulamadım mükemmeldi bizim çocuklugumuz için çok güzel bir anıdır.mavis bebegini tursit kıza verıyordu bebek gidiyordu avucunu açıyordu içinde bebegın pullarından bı tane kalıyordu.veda etmeyi bu kitapla ögrendik..yazarını yada yayın evini hatırlayamıyorum ama kitabın arkasında ömer seyfettin yayınlarının reklamı vardı kaşağı falaka ant pembe incili kaftan yazıordu buyuk harflerle..oradan yola çıkarak yazarını bulabilir miyiz bilemiyorum..

    YanıtlaSil
  5. sevgili Adsız,
    ne kötü olmuş annenin yırtması. benim annem de benzer şekilde, en sevdiğim bebeğimi sobaya atmıştı:(
    ahh çok güzel hikayeydi ya, o şekilde bulabilir miyiz bilmiyorum ama bugün şöyle bir şey buldum:
    http://www.yorumla.net/muhabbet-cafi/776875-kucuklugunuzde-okudugunuz-ve-sizi-en-cok-etkileyen-hikaye-veya-roman-var-mi-neden-2.html
    burdan bulabilir miyiz acaba?

    YanıtlaSil
  6. sevgili ezgi evet annemin yırtması çok kötü bir anımdır :) bu arada müjde yazarını buldum ümran eniştegilmiş :)))) http://kutuphane.irmak.k12.tr/banka/szl/recordlist.php?-skip=5100&-max=25

    gerçi bulduk ismini ama kitabı nasıl bulacağız?
    ASLI

    YanıtlaSil
  7. ezgi sana linki verdikten sonra detaylı baktımda mavişin bebeğinin giriş kısmını bile yazmışlar ya süper ah bir bulsak çok mutluyum :))


    813/ENİm 007209 İlköğretim

    Eniştegil, Ümran
    Maviş’in bebeği / Ümran Eniştegil .-- İstanbul : Koran, 1995.
    79 s. ; 20 cm.

    1. Çocuk Edebiyatı 2. Children's literature 3. Türk Romanı 4. Turkish fiction

    Güneş doğar doğmaz köyde yeni bir gün sevinci başladı. Güneşi ilk selamlayan kuşlar oldu. Sonra köyün sığırları, davarları karşıladı güneşi. Köyün düz, toprak damlı evlerinin bacası tütmeye başladı birer birer.
    Mavişlerin iki gözlü evlerinin bacası henüz tütmüyordu. Demek Ayuşana çorbayı koymamıştı ateşe. Sabahın ilk işlerini yapıyor olmalıydılar.
    Derken Mavişlerin evinin bacasından da incecik duman yükseldi göğe. İncecik duman, yeni başlayan günü ve güneşi selamladı. Herkes bir işin ucundan tutmuş olmalıydı.
    Oysa Maviş bir iş yapmadan anasının çevresinde dönüp duruyordu.
    - Haydi anacığım. Haydi benim güzel anacığım. Başlayalım artık.
    Ayuşana yüklüğe kaldırdığı yatakları düzeltti. En üste beyaz, önü nakışlı örtüyü örttü.
    - Aman Maviş, sabah sabah elimi ayağıma dolaştırıyorsun. Bırak da işimi yapayım.
    - Ah anacığım, hemen başlayalım n'olur.


    Türkiye Türkçe Latin

    Kitap Roman Kağıt Basılı



    ezgi lütfen bulursan kitabı banada haber ver.... :)))

    ASLI

    YanıtlaSil
  8. sevgili ASLI,
    süpersin!
    adım adım yaklaşıyoruz;)
    koran yayıncılıkmış, ama, o yayınevine dair bilgi yok gibi.
    burada yazarın bir başka kitabını buldum, yine aynı yayınevinden:
    http://www.nadirkitap.com/kitapara_sonuc.php?kelime=%FCmran+eni%FEtegil&anasayfaara=ARA
    bir de bir makale buldum uludağ üniversitesi'nden:
    http://home.uludag.edu.tr/users/ucmaz/PDF/egitim/htmpdf/2009-22(1)/M10.pdf

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap şu an elimde, defalarca okumama rağmen hâlâ benim için tazeliğini yitirmemiş bir kitap. Cağaloğlu İstanbul'da şubesi bulunan Koran Yayınevi tarafından basılmış. Bu arada kitabı bulmana sevindim:)

      Sil
  9. sevgili ASLI,
    bir de bir başka blogta rastladım, o şekilde de ulaşmaya çalışıyorum:
    http://nimetbe.blogspot.com/2011/12/mavisin-bebegi.html

    YanıtlaSil
  10. dün akşam yattım o kitabın arkasında kaşağı falaka ant pembe incili kaftan yazıyordu bir de ne yazıyordu diye dusunerek uyumusum. uyandıgımda sirkteki dost yazısı aklıma geldi ve işe gider gitmez arattım baktım akşamınada buraya yazdım :))))) azmettik ya işallah sonuca ulaşacağız. o kitapta bu yazara aitmiş. ben kütüphanelere sormayı düşünüyorum sahaflardan umidi kestim ama belli olmaz tabi. çocuklugumuza ait hersey yittiği için insan bulduklarına sıkı sıkı sarılmak ıstıyor inşallah bulacağız.
    ASLI

    YanıtlaSil
  11. sevgili ezgi ayrıca bu kitabı benim yıllar yılı delicesine aradıgımı bilenler vardır arkadaşlarımdan ve ailemden ve hepsi benim için şaşırırlar ne kadar azmettin bu kitabı diye..şimdi benim gibi birini daha buldugum için bu kitaba bu kadar heyecanlanan başkası daha oldugu için çok sevinçliyim. bulursan banada haber ver lütfen. :)
    ASLI

    YanıtlaSil
  12. sevgili ASLI,
    "sirkteki dost"u ben de hatırladım şimdi sen söyleyince:) ama senin düşünerek taa o anı hatırlayabilmek müthiş!!
    kütüphanelere sormak çok mantıklı, özellikle de çocuk kütüphanelerine!
    dediğin gibi, çocukluğumuza, geçmişimize ait her şey çok değerli...
    inan benim için de seninle karşılaşmak çok hoş oldu;)
    tabi ki, bu konuda her adımı paylaşıcam seninle:)

    YanıtlaSil
  13. çok teşekkür ederim ezgi :)
    ASLI

    YanıtlaSil
  14. Arkadaşlar şu an hayretler içindeyim, o kitabn peşindeyim yıllardır. Biraz önce birden tekrar arayayım dedim ve sizin yorumlarınızı görünce çok mutlu oldum. Birlikte arayalım, ben de arıyorum.

    YanıtlaSil
  15. sevgili Adsız,
    aramıza hoş geldin:)
    biri daha var:
    http://nimetbe.blogspot.com/2011/12/mavisin-bebegi.html?showComment=1329078734097#c4885175763913899942

    YanıtlaSil
  16. bu kadar çok seveni var neden bir tane bile yok yaa :( bulayım yeter ki çoğaltıp hepinize göndericem arkadaşlar.Cumarteside çalıştığım için kütüphaneye bakamadım ama bu hafta sonu arkadaşım benim için bir kaç yere bakacak. sizleri haberdar ederim
    ASLI

    YanıtlaSil
  17. sevgili ASLI,
    ev arkadaşımın annesi denizli'de kütüphane müdürü, ona sordum. fakat, türkiye'de hiçbir kütüphanede yokmuş!!!
    bakalım, evet bulduğumuzda kesinlikle çoğaltıp tüm sevenlerine ulaştırmalıyız;)

    YanıtlaSil
  18. internette bu kitabı ararken kendimi bu blogda buldum. Mavişin Bebeğini bnden başka arayanlar da varmış. Çok sevindim, çok duygulandım =)

    YanıtlaSil
  19. sevgili Nigar Atay,
    kitabı buldum ben! :)

    YanıtlaSil
  20. ezgi???
    nasıl buldun nerede buldun?? bana da yolla nolur
    ASLI

    YanıtlaSil
  21. nerede buldun????????????????

    YanıtlaSil
  22. sevgili ASLI ve Adsız,
    e-mail'le ulaşır mısınız bana?
    ezgitozluk@hotmail.com

    YanıtlaSil
  23. Sevgili Ezgi;
    Kitabı e-book olarak mı buldunuz enazından bunu paylaşabilirseniz çok sevinirim.Ve bu konuda yalnız olmadığımı görünce çok mutlu oldum :) Çok güzel bir kitap yıllardır aradığım kitap..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Melek,
      bu konuda yalnız olmadığımı bilmek çok mutlu ediyor beni de.
      kitap basılı halde vardı bende ama şu an kitabı arayanlardan birinde;) ama elbette ki bana dönecek;)

      Sil
  24. O kadar ok aradm ama bulamadim bwnde kitaptan kopamamistim ama ogretmenim almisti elimden okula ait bi kitapti halen anlatirim kitabi cok cok guzeldii...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Ali Cikrikci Esra,
      çok çok güzel ve pek çoğumuzda izler bırakan bir kitap:)

      Sil
  25. arkadaşlar kitabı bende istiyorum mümkünmü acaba

    YanıtlaSil
  26. arkadaşlar kitabı bende istiyorum mümkünmü acaba

    YanıtlaSil
  27. Bende yıllardır bu kitabı arıyorum.ilkokula giderken okulun kantininden almıştım çok severek okuyordum.ama nasıl olduğunu hatırlamıyorum kitabı kaybettim.bende çok istiyorum bu kitabı acaba nasıl bulabilirim?

    YanıtlaSil
  28. sevgili mavişin bebeği kitabını arayanlar kulübü;)
    ezgitozluk@hotmail.com e-posta adresimden ulaşabilirsiniz bana.

    YanıtlaSil