Çarşamba, Mayıs 05, 2010

bu yazı ciddidir.


türban mevzuu'ndan bahsetmek istiyorum, konu derin ama çok uzatmak istemiyorum.
hoşlanmıyorum kabul edilmemelerinden, uğraşılmalarından.
anlamlı bulmuyorum insanların bu tavırlarını/ tepkilerini.
en çok da makyajlı ya da topukluayakkabılı ya da süslü ne bileyim dizaltı etekli olanlarla dalga geçiliyor ya hani.
dolaşan e-mailler, ya da otobüste dik dik bakmalar, "kafa kapalı ama ..." yorumları.
ne olursa olsunlar, nasıl olurlarsa olsunlar.
"size ne?" demek geliyor hep içimden.
bir de bunu en çok da kendini "demokrat" ya da "çağdaş" olarak tanımlayanlar yapıyor ya, şaşıp kalıyorum.
"laiklik elden gidiyor" diye savunuyorlar bir de kendilerini.
insanların giyimlerini, inançlarını küçümseyerek mi koruyacaklar laikliği, merak ediyorum.

"türk aydını" sorunu sanırım bu konunun da kilit noktası.
kendini halktan ayrı/ üstün gören, yanlış bulduğunu aşağılayan ama seçenek sunmayan, "ah şu gerikafalılar, cahiller" düşüncesindeki aydıncıklar; en ufak şeyde "cumhuriyet elden gidiyor" diyip bir de atatürk'ü alet edenler.


2 yorum:

  1. insanların arkasından konuşmak hiç güzel bir şey değil.
    bu da demek değildir ki git sen bu düşünceni sürekli insanların yüzüne çarp. aşırıya kaçmadıkça bence insan dilediği gibi giyinebilmeli.

    sırf aile baskısı yüzünden bu ülkede kaç kişi başını kapatıyor?
    ya da kaç kişi sırf moda niyetine takıyor başına örtüsünü?
    kimler gerçekten sadece inançları için yapıyorlar bunu?

    bir bakışta her şeyi çözdüğünü sananlar, aynaya baktıklarında karşısında gördüklerinin kendileri olduğunu zannedenlerdir.
    böylelerinin eline bir ayna vermek lazım. insanın içini gösteren.

    YanıtlaSil
  2. sevgili Met,
    ne güzel yazmışsın...
    maalesef çok kolay "bir kalemde silmek" insanları..
    çok yazık..

    YanıtlaSil