Çarşamba, Haziran 01, 2011

25 yaşta 35 numara ayak dramı


çalışmıyorken ve günlük hayatımda da spor ayakkabı tercih ederken çok dert değildi. lakin, çalışma hayatı ve tarzımın değişmeye başlamasıyla, ayak numaram canımı ziyadesiyle sıkmaya başladı. çeşitli yerlerde düzenli olarak ayaklarımın beğenilmesi ve övülmesi yetmiyor bana. benim istediğim, herkes gibi, beğendiğim ayakkabıyı giyebilmek! kışın çizmelerle iyi kötü idare ediyordum. ama bir aydır babet, alçak topuklu ve yüksek topuklu ayakkabı arayışındayım.
bazı mağazalarda ise, yalnızca bazı modellerde var mesela. çok anlamsız, niye yani? "madem ayağın yeterince büyük değil, o halde sadece bu modellerden giyebilirsin" mi, ne yani? bir de dikkat ettim, özellikle de platform ve çok yüksek topuklarda genelde bulunuyor 35 numara. orda da mantık şu mu? "ayağı 35 olanın boyu 160 bile değildir. o halde, giysin topukluyu" :) güldüğüme bakmayın, epey öfkeliyim aslında. bu konuda yalnız da değilim, biliyorum. peki ayakkabı üreticileri niye cevap vermiyor bu ihtiyaca..
dün yine ayakkabı ararken, ilginç birşey oldu: bakırköy inci'de anket yaptılar benimle, ayakkabı alırken yaşadığım sorunları falan sordular. tam üstüne geldi yani. ayağımı ölçtüler bi de, 34 cm diye güldüler sonra da...
(evet, çok üzgünüm. 34 de oluyor.)

7 yorum:

  1. ah işte tam da yarama dokunmuş bu yazı :)
    hele bir de 35 numara ayakkabıyı giyince arkada kalan 1 parmak boşluğa bakıp "35 bile değil sizin ayağınız" deyip sırıtmaları yok mu.. atasım geliyor o ayakkabıyı kafalarına:)

    YanıtlaSil
  2. sevgili sergun,
    beni anlayan birini görmek çok hoş:)
    peki istanbul'da önerebileceğin ayakkabıcılar var mı?

    YanıtlaSil
  3. ben de tıpkı senin gibiyim :( öğrenciyken converse'lerimle mutlu mesut yaşarken, gerçek dünya acı gerçeklerini gösterdi bana, topuklu ayakkabı bulmak çok zor. genelde kendi ayakkabısını üreten ayakkabıcılarda küçük numara bulabiliyorum, hotiç 35 numara üretiyor, bir de nine west önerdiler ama henüz deneme fırsatım olmadı.

    YanıtlaSil
  4. sevgili sokakkedisi,
    yeni görüyorum yorumunu!
    evet, ama yine de her modelde olmuyor sanırım.
    inci'de de bazı modellerde var;)

    YanıtlaSil
  5. Ben de boyu 160 bile olmayan 35 numara ayakları olan biriyim. Ellerim de çocuk eli gibi minnacıktır benim. Ama yüksek topuklularla ben de rahat edemiyorum, çünkü ayak bileklerim bacaklarıma göre gayet ince, ama ayaklarıma göre kalın. Bir de topuğum da çok ince, sağdan soldan boşluk olduğu için fırt fırt çıkıyor ayakkabılar. Bileklerim de kolaycacık burkuluveriyor. Mecburen önden bantlı ayakkabı alıyorum, o da bacaklarımı kütük gibi gösteriyor. Önüne karton koyduklarında da parmaklarım fena halde acıyor, saçma sapan bir önlem, bu güne kadar ne işe yaradığını çözebilmiş değilim... Bende de durum bu maalesef...

    YanıtlaSil
  6. Zaten bir solaklar derneği kuracağım, bir de ayakkabı numarası 35 olanlar derneği... Bir insan her konuda mı azınlık olur yahu... Ayakkabıcılara diyorum, anladık, gençlerin ayakları büyük ama, biz de 40 yaşında mezara mı gireydik, biz de hayattayız, hala yaşıyoruz yahu, pişkin pişkin gülüyorlar... Acaba üretimi daha mı zahmetli, ondan mı kaçınıyorlar, çözemedim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili SeriousAboutJoy,
      :) evet yahuu neden üretmiyorlar anlamış değilim!!
      bir de solakları pek severim;)

      Sil