Perşembe, Haziran 16, 2011

"kadın" dergileri... hani, o, kadın'ı küçülten...


ben kendim tabi ki almıyorum! sadece güzellik salonu neyinde sıra beklerken maruz kalıyorum! yoksa ben hep altyazı, atlas, ntv tarih vs. okurum! ve hatta televizyonda da sadece discovery, national geografic bi de iz tv izlerim!
hakkaten de ortaokulda heygirl, cosmogirl alırdım (ve o zaman bile 4 lira olduklarını hatırlıyorum, nasıl veriyormuşum 12 yaşında halimle?). ablam deli olurdu, çok kızardı boş boş şeye para veriyorum, zaman harcıyorum diye... lisede ablamın alaylarına dayanamadım, bıraktım "gençkızdergileri"ni. büyüyüp kadın olunca da "kadındergisi" almadım hiç...
nasıl bir kitlesi var bilemiyorum. kime hitap ediyor yani?
kültürel öğelerden son derece uzak bir kere (yoo hiç de geleneksel değilim).
sanırsınız, her kadın çok iyi yerlerde çalışıyor, ayda 8-10 bin lira kazanıyor, akşam kokteyllere katılıp yakışıklılarla flört ediyor, sürekli alışveriş yapıyor ve mutlaka -onların deyimiyle- 'partner'i var...
bir diğer nokta da, mütemadiyen "erkeği nasıl etkilersiniz?", "erkeği nasıl baştan çıkarırsınız?", "erkeği nasıl mutlu edersiniz?", "erkeği nasıl elde tutarsınız?" konularını ele almaları... kadınların tek derdi buymuş gibi... (gerçi, yukarıda saydığım özelliklere sahip kadınların hakkaten de başka derdi olmayabilir:))
bir de sanki büyük sır verirmiş gibi klişe tüyolarla doldurmaları o sayfaları:
- cebine güzel not bırak
- işteyken erotik mesaj at
- masaj yap
- onla alışverişe çıkma
- bakımlı ol
- gizemli ol
- başka erkeklerle flört et/ kıskandır (ki, testesteron doruk yapsın)
....
son derece konjonktürden uzak, yavan ve yetersiz buluyorum işbu dergileri!
biraz sert oldu; ama, oh be, rahatladım...

4 yorum:

  1. Aynen ben de bu sekilde dusunuyorum, ama bazen bakmak oyle hic birsey dusunmek zorunda olmadan, beni rahatlatiyor.Muhtemelen okudugum iki yer var, biri pedikur yaptiriken, biri de guneslenirken:)

    YanıtlaSil
  2. sert olmamış ezgi'cim az bile söylemişsin, kadını geyşalaştırma amaı taşıyan bu dergileri bir de kadınlar çıkarıyor ya anlamak da deli olmamak da mümkün değil...

    YanıtlaSil
  3. Ezgi'cim ne güzel dökmüşsün içini :)) sana sonuna kadar katılıyorum saçma sapan ipuçları veren kadın dergilerini hiç sevmiyorum, moda ile birebir alakalı olduğundan Vogue alıyorum arada ama ortaokul çağında erkek tavlama sanatını devam ettiren sığ ve yüzeysel içeriği resimlerle pompalayan dergilere verilen para gerçekten boşa.

    YanıtlaSil
  4. sevgili lulu, nil, giz:)
    benim gibi düşünmeniz çok mutlu etti beni.
    teşekkürler destek için;)

    YanıtlaSil