Cuma, Temmuz 15, 2011

yaşam her yaşta güzel


"en güzel yaşımda... " ile başlayan bir cümle kurdu 20 yaşında biri...
"sahi öyle mi?" diye düşündüm ben...
evet, gençlik güzel...
peki, kaç yaşında biter o en güzel yaşlar? var mı öyle bir son...
kendime bakıyorum, 25 yaşımdayım (yaşımdayım mı yaşındayım mı?) ve en güzel yaşımda olduğumu düşünüyorum. (okul bitmiş, işim var, özgürüm vs.)
anneme bakıyorum 50 yaşında , o da en güzel yaşlarında olduğunu düşünüyor. (çocukları büyütmüş, ekonomisini toparlamış, kendi için yaşamaya başlamış, artık rahat ediyor vs.)
yaş aldıkça, "her yaşın ayrı güzelliği var" düşüncesine yaklaşıyorum sanırım... yoo, züğürt tesellisi değil bu, gerçekten de inanıyorum.
sanırım, asıl soru; "insan ne zaman yaşlanır?"
ve sanırım cevap da "yaşam enerjisi sönünce"
yaşam enerjimizin hiç bitmediği, amaçlı ve umutlu yaşamlarımız olsun öyleyse...

4 yorum:

  1. en güzel yaşım 17 diye düşünüyorum çok yaşlandım çok.

    YanıtlaSil
  2. yaş aldıkça, "her yaşın ayrı güzelliği var" düşüncesine yaklaşıyorum sanırım...

    şu tek cümlen özetlemiş aslında ezgicim.. daha gençken (ergenken belki de :) ) her şey tektir , tek bakış açısı vardır , en güzel yaş bizimdir , bizden mutlusu yoktur ya da bizden mutsuzu :) oysa yaş arttıkça insan daha etraflıca düşünmeye başlıyor , daha farklı algılıyor değerlendiriyor olayları , bakış açısı genişliyor.. haliyle yaşamı daha anlamlı kılıyor... bence ;)

    YanıtlaSil
  3. sevgili yeliz,
    olayları daha derinlemesine değerlendirebilme becerisiyle ilgili olabileceğini düşünmemiştim.
    haklısın, kesinlikle alakalı;)

    YanıtlaSil