Salı, Aralık 20, 2011

mevlana okumayı hak edenler ve etmeyenler

"trend" olayından zerre hazzetmediğimi bilenler bilir.

demem o ki; bir giysi, bir renk, bir saç modeli, bir kitap vs. moda olur olmaz her yerde herkeste görülmesiyle beraber, benim için fena halde değerini kaybetmektedir.

daha önce bahsetmiştim; en çok da, sevdiğim yazarlarda canım sıkılır.
ne haddimizeyse, kendimizce insanları sınıflandırıyoruz ya hani, bazı kitapları bazılarına yakıştırmayız...
hele mevlana'nın ve genel anlamda tasavvufun dahi "ele ayağa düşmesi" hoşuma gitmiyor. sıkı bir tasavvufçu olduğumu söyleyemeyeceğim (mesnevi'yi dahi okumuş değilim zira). lakin, mevlana'yı şu son zamanlarda adeta bir "trend" haline gelişiyle tanıyan insanların mevlana hakkında konuşması itici geliyor.
niye böyle bilmiyorum. belki de güzel şeyler daha çok kişiye ulaştığı için sevinmeli, değerinin azaldığı düşünülmemeli...

esasen, sorun şu sanırım:
çevremde, çok sinir olduğum, hırs ve kendini övmenin vücud bulmuş hali olan bir kadın var ve utanmadan mevlana ile ilgili kitaplar okuyor. çok anlarmış gibi...

anlatabildim mi?

10 yorum:

  1. insanlar en çok bilmedikleri şeyler hakkında konuşur çünkü.

    YanıtlaSil
  2. Ezgi, Mevlana "Gel, ne olursan ol gel" diyor ve herkese kucak açıyor ya, o kadın belki bu sebepten Mevlana ile ilgili kitapları okuyor olabilir.

    Sonra galiba "Hoşgörülülükte deniz gibi, kusurları örtmede gece gibi" olmak gerekebilir:))

    YanıtlaSil
  3. ogretileri icsellestirebildigi gunleri bekle Ezgicim :)))

    YanıtlaSil
  4. belki imana gelmiştir :D

    YanıtlaSil
  5. öyle düşünme, belki mevlana ona bambaşka bir dünya sunar, sadece dua et, elindeki kitap ve içindeki bilgiler umarım yüreğine işler diye:D

    YanıtlaSil
  6. sevgili Met,
    insanların bu fütursuzlukları çileden çıkarıyor beni!
    sevgili Hayal Kahvem,
    çok doğru söylüyorsun... yazıyı yazarken kendimle çeliştiğimi fark etmiştim esasen... bu düşüncemin sonucunda ben de "mevlana okumayı hak etmeyenler" grubuna ait oluyorum sanırım:( hepimizin egolarından arınmamızı diliyorum:)
    sevgili özlemköse,
    sabretmeyi deniyorum o halde;)
    sevgili men de boor,
    inşallah işe yarar ;)
    sevgili guguk kuşu,
    haklısın...
    umarım öyle olur;)

    YanıtlaSil
  7. bana söyleyecek bişey kalmamış, bari sevdiğim sözlerini paylaşiim Mevlana'nın, yeri gelmişken:)

    "Bir mum diğerini tutuşturmakla ışığından birşey kaybetmez."

    "Ne mutlu o kimseye ki, kendi ayıbını görür."

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Canım
    çok haklısın bence..10 yılı aşkındır tasavvuf ve budizm kitapları okur anlamaya çalışırım..Dipsiz kuyu gibi daldıkça daha başka bir yönü görülür. Mesnevi benim elimde kaldı 10 sayfadan sonra hayır henüz hazır değilim dedim..İnsanlar ise Aşk'ı okuyup kendini tasavvuf uzmanı ilan etti..insaf diyorum ya biraz insaf..

    YanıtlaSil
  9. sevgili zeze,
    paylaşım için teşekkürler;)

    YanıtlaSil
  10. sevgili Milena,
    benzer kızgınlıkları paylaşıyoruz sanırım...
    beni anladığın için teşekkürler;)

    YanıtlaSil