Cuma, Şubat 03, 2012

dedem

dedem bizdeydi dün akşam...
yaklaşık 2 yıl önce anneannemi kaybettik, yalnız yaşıyor dedem.. hep derler ya "kadın kendine bakıyor, yalnız kalan erkek bakamıyor kendine" diye. gerçekten de öyle...

gözlemledim dedemi. yılların getirdiği alışkanlıkları var, nereye gitse onları yaşatmak istiyor.
koltuğunun önüne küçük bir sehpa koyuyor, hep yanında taşıdığı kişisel eşyalarının bulunduğu bir torbası var, onun içinden bulmacasını, ilaçlarını, gözlüklerini çıkarıp o sehpaya diziyor vs.
ayakkabı çekeceğini bile yanında taşıyor!
bulmacasını çözüyor, hayvanlı belgeselleri izliyor.
televizyon çıktı beri komşuluğun öldüğünden bahsediyor sonra (televizyon mu kaldı dede? herkes internette vakit geçirip yalnızlaşıyor artık, televizyonda değil).
geçen sene kömür aldığı kömürcüde "bir alet olduğundan, oraya kart sürtüp para çekildiğinden" hayretle bahsediyor sonra.
artık elektrikli sobaya geçtiğinden, sobanın ikinci çubuğunun yatarken tam ayağına denk geldiğinden bahsediyor.
vs vs..
gülümsüyorum..
acıyorum da biraz..
ne diyim, allah herkese sağlıkla, mutlulukla yaşamak ve yaşlanmak nasip etsin.

21 yorum:

  1. yaşlılığa yalnızlık eklenince daha da zor oluyordur hayat.

    YanıtlaSil
  2. Amin dedene de sağlıklı, mutlu yıllar. Oy ben çok severim dedeleri. Belki dedelerimi hiç görmediğim içindir.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Tanıdık tespitler..
    Amin.

    YanıtlaSil
  4. sevgili men de boor,
    öyle haklısın ki...
    sevgili NoNo,
    sağ ol canım, amin hepimize;)
    sevgili Must.,
    öyle değil mi;)
    amin.

    YanıtlaSil
  5. Üzüldüm deden için:(benim rahmetli babam da ikinci eşi öldükten sonra uzun yıllar yalnız yaşadı, tıpkı senin dedin gibi babamın da koltuğunun önünde bir sehpası vardı, üzerinde gözlükleri, ilaçları, yapılacak işler listesi yaptığı kağıtlar, demek yalnız yaşayan ve yaşlı tüm erkekler azçok birbirine benziyor:( dedene sağlıklı, güzel bir yaşlılık diliyorum..sen yanına gelince ne kadar seviniyordur dedelerin en sevdiği şey torunlarıdır çünkü..bolbol ziyaretine git ne olur, sonra - Allah uzun ömür versin - insan bunu yeterince yapmadığı için pişman oluyor:(sen olma:(

    YanıtlaSil
  6. Yalnız olmak gercekten zor hele bir de yaslaninca. Dedenin şaşırdığı seyler o kadar masum geldi ki... İcinde yaşarken insan hemen teknolojiye vs alışıyor ama hiç kullanmasına bir o kadar da yadirgiyor.

    YanıtlaSil
  7. sevgili müjde dural,
    allah rahmet eylesin..
    iyi dileklerin için teşekkür ederim.
    söylediklerinde öyle haklısın ki... elimden geleni yapmaya çalışıyorum ben de.

    sevgili Lulu,
    aynen öyle canım. "insana insan gerek"..
    zaman öyle hızlı değişiyor ki, bizler bile uyum göstermekte zorlanırken, yaşlılar için hiç kolay olmasagerek..

    YanıtlaSil
  8. Amin, sağol, Allah dedene, tüm sevdiklerine uzun sağlıklı ömürler versin,birlikte olmanın tadını çıkartın, onlarsız ne yılbaşları, ne bayramlar, ne kandiller ne de diğer günlerin tadı olmuyor:((

    YanıtlaSil
  9. ah ne güzel senin deden var hiç değilse..ananem ölünce dedemde yaşayamadı. şimdi nasıl özlüyoruz. dolu acayip huyu vardı. bakalım biz ne olacağız..

    YanıtlaSil
  10. 4 sene felçli dedeme babam bakmıştı. yıllar önce rahmetli oldu. babam, hastnaden işine giderdi, onu anımsadım. babaannem de 2 sene sonra ölmüştü.
    sevgiyle.
    tolga

    YanıtlaSil
  11. kıyamam uzak kalmış yaşama.

    YanıtlaSil
  12. sevgili müjde dural,
    amin, hepimiz için..
    sevgili Buket,
    allah rahmet eylesin.. üzülüyor insan, kendi geleceğini de düşünüyor..
    sevgili TOLGA,
    allah rahmet eylesin..
    sevgili deeptone,
    "tekno babaannem"e pek benzemiyor benim dedem;)

    YanıtlaSil
  13. hımmm okuyosun yaneee.
    bilmiyodum.
    seni senii.
    :)

    YanıtlaSil
  14. sevgili deep,
    yakalandım sanırım;)

    YanıtlaSil
  15. kötü bişi yapıyo sayılmazsın ama.
    :))))

    YanıtlaSil
  16. sevgili deeptone,
    haklısın;)

    YanıtlaSil
  17. çok şirin bi yazı olmuş...

    YanıtlaSil
  18. sevgili zeze,
    teşekkür ederim ;)

    YanıtlaSil
  19. okuyunca kotu oldum, zaten sulugoz sayılırım :S Allah herkese sevdikleriyle birlikte yaslanmayı nasip etsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Gamze,
      teşekkürler.
      amin inşallah, hepimiz için;)

      Sil
  20. sevgili deeptone,
    bakıyorum;)

    YanıtlaSil