Pazar, Nisan 15, 2012

taze aşçıdan öneriler ;)

ne yaparsan yap
eğer istiyorsan onda tat
içine sarımsak kat
:)
gerçekten de böyle bence. domates çorbası olur, fırında tavuk olur, bulgur pilavı olur, ev pizzası olur, soslu makarna olur, zeytinyağlı barbunya olur.... farklı türdeki pek çok yemeğe lezzet veren temel şeylerden biri bence sarımsak. ne bileyim benim gözümde bir tuz bir zeytinyağına eşit.
sarımsağa bu kadar övgü yeter sanrıım;)

sıra bir diğer değerli  besinimiz yoğurtta.
aynı şekilde, her şeye çok yakışan bir şey o da.
her yemeğin yanına yakıştığı gibi, pratik ve leziz meze/salatalar için de ideal. rendelenmiş salatalık, rendelenmiş havuç, kuru nane, ince doğranmış dereotu, rendelenmiş kereviz, doğranmış semizotu ile karıştır kısa sürede müthiş yiyecekler hazırla!
yoğurda da bu kadar övgü yeter sanırım;)

afiyet olsun:)

* takdir edersiniz ki, bittabi sarımsaklı yoğurt da dünyadaki en lezzetli şeylerden biri!

13 yorum:

  1. Sarimsak hangi yemegin icine girse tadini guzellestiriyor bence, sarimsagi ilk pisirirken de yaydigi koku bence inanilmaz istah acici:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Lulu,
      yeni bir ortak yan:D
      ahh sorma zeytinyağında kavrulan sarımsak!! bir de ona nane ve pulbiber eklenirse, oh ohhh! ekmek banar yerim ben onu:)

      Sil
  2. Sarımsağı ben de mantıda, yoğurlu makarnada,hele hele üzerine azıcık zeytinyağı gezdirilmiş,dereotu serpilmiş cacıkta çok severim:)zeytiyağlı barbunyada ise maalesef katılamıyorum onu bol limonlu seviyorum..:)gerçi hiç denemedim sarımsak ama sanki bana yakışmaz gibi geldi...bulgur pilavına ise kuru soğan,yeşil soğan çok yakıştırıyorum sarımsaklı denemedim bilemeyeceğim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili bücürükveben,
      pişen sarımsağın mayhoş bir tat verdiğini düşünüyorum ben; denemelisin barbunyada! iyice ezip zeytinyağında çevirerek.
      bulgur pilavında da soğanlarla beraber bir diş sarımsak lezzete lezzet katıyor!

      Sil
    2. o halde deneyeceğim:)))bu aralar çok sık bulgur pilavı yapıyorum inanamazsınız, sonunda kızkardeşime söyledim dedim nedense canım hep bulgur pilavı çekiyor B vitami bolmuş !! Tevekkeli değil vücutta ne eksikse insanın canı onu çekiyor:))

      Sil
    3. sevgili bücürükveben,
      dene bakalım, merak ediyorum sevecek misin diye.
      bulgur pilavı candır, yedikçe yiyesi yaptıkça yapası gelir insanın:)

      Sil
  3. bizim evin de olmazsa olmazlarından sarımsak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili mine,
      senin gibi bir lezzet ustasından da bu beklenir zaten;)

      Sil
  4. sarımsak ve soğan benim favori yiyeceğim her gün tüketirim hemen hemen..

    ah bi de kokmasa:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Amak-ı Hayal,
      evet yaa.
      bu nedenle sadece akşam yemeklerinde tüketebiliyorum.
      umarım sabaha kokusu geçiyordur;)

      Sil
  5. ezgi, bir tanıdığım da sarımsağa bayılırdı ve "ekmek arası sarımsak" bile yiyebileceğini söylemişti birgün o sonsuz sevgisini anlatmak için, o geldi aklıma...koptum şu an, güldürdün beni...

    YanıtlaSil
  6. bi de ben sizlere çok katılamıyorum:( lezzet konusunda haklısınız ama ben ne zaman yesem ciddi bir sindirim sorunu yaşıyorum, midemde gece boyu yanma oluyor, faydalı olduğunu bilsem de çiğden yemekten kaçınıyorum , çoğunlukla yemeklere atıyorum bir-iki diş, vitamin olsun diye...pişmişi dokunmuyor allahtan...

    YanıtlaSil
  7. sevgili zeze,
    komikmiş "ekmek arası sarımsak". ben henüz o boyutta değilim sanırım:)
    evet pişmemiş sarımsak konusunda haklısın. benim midem de biraz rahatsız oluyor, ama ben dayanamayıp götürüyorum:)

    YanıtlaSil