Salı, Mayıs 08, 2012

mim 4

sevgili maviumut mimlemiş beni. 
http://maviumut88.blogspot.com/2012/05/mim-kitap.html
konu pek güzel olunca, hemen cevaplamak geldi içimden!
işte kitaplarla ilişkimi özetleyen cevaplarım:


1) ne sıklıkla kitap okuyorum?
blogumu okuyanlar bilir. biraz geçmişimden yiyorum esasen... giderek daha az okuyan bir insan olmaktan muzdaribim:( 
son zamanlarda, ortalama, ayda bir iki diyebilirim sanırım...

2) en sevdiğim yazarlar?
zor soru!
murathan mungan, orhan pamuk, yusuf atılgan, elif şafak, amin maolouf, vedat türkali, irvin yalom.. aklıma ilk gelenler..

3) en beğendiğim kitaplar?
bu da hiç kolay değil:)
kürk mantolu madonna, aylak adam, mahrem, oblomov, 50 parça, aşk, bugünü yaşama arzusu, alamut, semerkant, bir gün tek başına....ve daha bir çok kitap!

4) yerli yazar mı yabancı yazar mı daha çok tercih ederim?
kendi dilimden kendi kültürümden olan kitapları (ve filmleri) kendime daha yakın buluyorum.

5) bugüne kadar en çok beğendiğim kitap serisi?
seri kitap okumadım uzun zamandır. ince memed'in 4 cildini okuyup çok beğenmeyi planlıyorum:)

6) daha çok hangi tarz okumaktan hoşlanırım?
kelimelerin çok güzel kullanıldığını, özgün hikayelerin anlatıldığı romanları okumaktan çok keyif alırım. bir yandan da bilgi veriyorsa ne ala;)

7) en son hangi kitabı okudum?
çocukluğun soğuk geceleri- tezer özlü

8) şu an hangi kitabı okuyorum?
engereğin gözündeki kamaşma- zülfü livaneli

9) kitap blogları hakkında ne düşünüyorum?
bildiğim kadarıyla, çok memnunum. çok fazla şey öğreniyorum, baktıkça daha çok okumak için hırs yapıyorum:)

10) kitap okumak benim için ne ifade ediyor?
kitap okumak, yeni bir dünyaya/ bakış açısına/ bilgi deryasına girmek demek benim için... 

maviumut'a teşekkür ediyorum ve kitapsever herkese bu mim'i hediye ediyorum;)

10 yorum:

  1. böyle fotoları severken bir yandan da hemen mesela deprem geliyor ve mesela tozlar geliyor aklıma : ) güzel bir mimmiş gerçekten bilgi edindim hakkında öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili mine,
      :) aynen!
      insan dışarıdan seviyor ama, kendi evini döşemeye gelince en pratik ve işlevsel olana meylediyor sanırım..
      ben de sevdim mim'i! kitapsever olarak sen de mimlenmiş oldun tabi ki;)

      Sil
  2. Aldim kagidi kalemi, okumadigim kitaplari not alip, okumak icin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Lulu,
      sen de yapsana;)
      ben de notlar alayım;)

      Sil
  3. sevgili maviumut bu konuda beni de mimlemiş, gerçekten keyifli bir mimdi benim için, senin cevaplarını okumak da bir o kadar zevkli...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili zeze,
      teşekkürler;)
      ben de senin cevaplarına bakıyorum hemen;)

      Sil
  4. tezer özlü, en kısa zamanda okuyacağım yazarlardan.

    kürk mantolu madonna. muhteşem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili çalıkuşu,
      tezer özlü'nün dünyası güzel..
      bu arada, seyyar sahne'de oyunu da var "çocukluğun soğuk geceleri"nin. itü maçka kampüsünde oynuyorlar her ay. tavsiye ederim;)
      ahh kürk mantolu madonna ahh! masalsı ve sade.. 4-5 yıl oldu okuyalı, hala daha iyisini okumadım!
      bu arada, profil resmin olan "güvercinli kız"ı çok severim. geçen ay pastelle çalıştım;)

      Sil
  5. En yoğun kitap okuduğum dönem askerdeki usta birliğimde geçen 6 aydır. Birliğimin bulunduğu bölge o dönem riskli olduğu için çarşı iznimiz yoktu. Kütüphane çavuşu da devremdi :) 26 kitap bitirdim 6 ayda . Her telden okudum, Bukowski dahil. o dönemden hala takip ettiğim yazarlardan benim için en değerlisi BUKET UZUNER dir . İlk olarak " Bir Siyah Saçlı Kadının Gezi Notları " nı okumuş ve vurulmuştum. Daha sonra hemen hemen tüm kitaplarını okudum. " Kumral Ada Mavi Tuna " nın ayrı bir anlamı var benim için. Şu anda da " Su - Uyumsuz Gazeteci Defne Kaman'ın maceralarını " okuyorum. Eğer eline geçmemiş ise kesinlikle tanışmalısın " Uzuner kitapları " ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili cengiz,
      askerliğinde değerli zamanını böyle güzel kullanman ne hoş olmuş!
      bazen diyorum "beni de keşke uyaransız ve sorumluluksuz kalacağım bir yere kapatsalar 3-5 ay. sadece okusam. bi nebze kapatsam eksiklerimi..." :)
      buket uzuner ile kitap okumaya tutkuyla bağlandığım ilk zamanlarda tanışmıştım ben. ve çok sevmiştim. kumral ada mavi tuna ve iki yeşil susamuru uzun zaman en sevdiğim kitaplardı..
      pek çok kitabını okudum aslında (sayabildiğim kadarıyla toplamda 9) sonra bir şeyler oldu -sanırım gelibolu'dan sonra- soğudum biraz nedense :S
      tavsiyen değerli benim için, belki yeniden dönüş yaparım;)

      Sil