Çarşamba, Haziran 20, 2012

çalışmak çok zor (muş)

öyle garip ki iş hayatı!
hep derlerdi de bu kadarını beklemezdim ben..
"ne oluyor ki? öğrenciyken gayet mutlu, eğlenceli tipleriz de mezun olunca niye canavarlaşalım" diye düşünürdüm.
lakin, işin rengi öyle değil imiş maalesef..
kaldı ki, bildiğiniz üzere, devlet memuruyum ben. yani öyle "yükselme/ kariyer/ patronun gözüne girme/ yerini sağlama alma"  gibi özel sektör kaygılarından tamamen uzak bir iş yerinde görev yapıyorum..
öyle çok kalabalık da değil, 10 kişilik kurum. 
aman aman ağır ya da çok yoğun bir iş de değil..


ama görseniz, bir huzur bulamıyoruz...
çok canım sıkılıyor bu duruma...
"nedir yani? niye?" diye soruyorum, "ne derdimiz olabilir birbirimizle?"
cevap bulamıyorum, çözüm göremiyorum...
çalışan tüm insanlara kolaylıklar diliyorum.

21 yorum:

  1. Özel sektöre atılmayayım, memur olayım diye bekliyorum, olursam lisans hayatımı da iyice uzatıcam belki yarım bırakıcam.:(

    Dershaneye falan gidiyorum ama şimdi acaba dedim.:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Melodram,
      naçizane tavsiyem "memur" olmak için eğitimini asla bırakmamandır!
      onun dışında, memuriyet ya da özel sektör çok fark etmiyor sanırım. "çalışma"nın kendisi sıkıntılı bir şey...

      Sil
  2. bende aynı dertten muzdaribim:(

    YanıtlaSil
  3. bu sorunun cevabını daha uzun zaman arayacaksınız arkadaşlar hele birde işimi düzgün yapayım tarzı bir anlayışınız varsa daha da yandınız " ben oturuyorum sende otur lar öyle çok ki" insanları yeni tanımaya başlıyosunuz dikkatli olun ilginç bir safari deneyimi sizi bekliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili elma kurdu,
      :) ilginç ve bir o kadar da zorlu..
      herkeste "işimi düzgün yapayım" anlayışının olmamasına hala şaşıyorum hergün..

      Sil
  4. 17, 15 ve 2 yaşlarında kızlarım var:) ve doçent oldum:)
    kadınlar istesin yeter ki:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili guguk kuşu,
      blogunda gördüm dün! tebrik ederim;)

      Sil
  5. Erkek olmakla ilgili bir şeyler yazdığında " o iş öyle değil " mealinde bir şeyler paylaşmıştım. Sen de cevaplamıştın. Şimdi de yazdım ama yine taştı yazdıklarım , burası için de fazla oldu! Bloguma bekliyorum yine :) Diğer insanlar da yararlansın hem.

    Yetişkin olmaya başlamışsın, aramıza hoş geldin ! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayrıca yazıda kullandığın karikatür çok güzel ve anlamlı ! O tip kadınlardan "çalışma hayatında" uzak durman gerektiğini sen de biliyorsun sanırım :) Ne demek "hayatımda çocuğa yer yok" ?

      Erkeği saksı olarak mı kullanacaksın ? Di mi yani ? :)

      Sil
    2. sevgili cengiz,
      :) baya baya ilham mı veriyorum sana:D
      ah ama çok zor yetişkin olmak, öyle değil mi;)
      geliyorum bloguna okumaya;)
      hımmm, karikatür hoşuma gitti benim de, fakat "uzak durmak" derken;)

      Sil
    3. Yaşamda "iş" araçtır! Amaç olur ve her şeyin önüne geçerse sana zarar verir, çevrendekiler için de tehlikeli olursun :) O tip insanlardan ( kadınlardan değil sadece, konu doğurmak olunca özne kadın oldu! ) uzak durmak sağlık için yararlıdır :)

      Sil
    4. sevgili cengiz,
      çok haklısın! yaşam "iş"ten çok daha fazlası...
      ah bir de daha az zamanımızı alsa çalışmak;)

      Sil
  6. ahh ah ben 8 yıldır çözemedim.özel sektörde 4 farklı yerde çalıştım ama hep aynı, hep birileri var huzur kaçıran.ama artık yok sayıyorum onları, ya da bir nevi özürlü gibi düşünüyorum :) o zaman daha hoşgörülü olabiliyorum onlara karşı, ne yapalım sorunları var ve çözemiyorlar yazık onlara :)kendi hallerinde kalsınlar biz normal insanlar anlaşıyoruz zaten aramızda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili emreyle hayat,
      hahaha:)
      özürlü gibi düşünmek iyi fikir;) haklısın "normal" olmadıklarını varsayıp "normal" davranışlar beklememek lazım belki de.
      ıykk, çok gıcıklar ama, niye huzur kaçırıyorsunuz ki? :/

      Sil
  7. 3 yıldır özel sektörde çalışıyorum. durum fena. insanların hırsına, ayak oyunlarına tahammül etmek çok zor. sık sık "niye buradayım" ben derken buluyorum kendimi. başka bir yere gitmek çözüm getirecek mi onu da bilemiyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili kağıt faresi,
      çok uzun geçmişi olan bir iş hayatım yok, ama, çevremden anladığıma göre, başka yere gitmek pek de çözüm değil, mutlu iş yok sanırım..

      Sil
  8. birbirinden tamamen farklı alanlarda özel sektörde görev yapmış şu anda da kamu çalışanı olarak diyorum ki mutlu iş yok...kadınlar için huzur evhanımlığında! (önceleri istediğim işi bulamadığımı düşünsem de artık anladım ki sorun o değil ve çözümü de tek) ama erkekler için hala bir çözüm olmadığı kanısındayım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili zeze,
      sanırım kadın için de çözüm yok..
      yaşamak için paraya ihtiyacımız var zira..

      Sil
    2. ezgi, aslında haklısın zengin kocası olan grup için geçerli diyelim öyleyse:(

      ama ben gözümü karartıp yaşam standartlarımızı biraz aşağı çekmeye razı olucam galiba bu gidişle...huzuru olmadı mı insanın kazandığının önemi kalmıyor yazık ki...bardağım da hala bir-iki damlalık yer var ki dayanıyorum, bakalım ne zaman taşacak...

      Sil
    3. sevgili zeze,
      ahh keşke mümkün olsa;)

      kesinlikle, huzur elbette daha önemli para kazanmaktan... umarım çalışmadan yaşamını sürdürmenin mümkün olduğu güzel bir hayata kavuşursun;)

      Sil