Pazartesi, Eylül 17, 2012

bu bir hizmet hastanesi eleştirisidir

bir süredir endokrinoloji için uzman arayışındaydım. malum haşimato için kontrol zamanım geldi.
şişli etfal'e gitmeyi gözüm almadı, özel hastane araştırdım bol bol. ve nihayet evime yakın olan ve muayenesi en uygun (emekli sandığı çalışan için 145 tl) olan hizmet hastanesi'ni seçtim. (adından insanın içine şüphe düşse de, pek cemaat havası göremedim ben). 
randevuyu 4-5 gün sonrasına alabildim. yani bugüne... 
randevu saatimden yarım saat önce hastaneye vardım. evet, hastane ferah, temiz, güzel ama çok eksiği var:
öncelikle, işlemlerimin yapılacağı vezneyi bulmakta zorlandım. çünkü, yalnızca girişteki veznenin hangi bölümleri kapsadığı yazılmış, ancak katlarda pek çok vezne var, bu nedenle sora sora bulabildim. neyse, girişimi, ödememi yaptım, randevu saatimi beklemeye başladım.
hastane oldukça kalabalık. e tamam bu, onların suçu değil, ama, maalesef, yeterli personel çalıştırmamak onların suçu. iş yoğunluğu öyle çok ki, görevliler güler yüzlü de değil, sorduğunuz sorulara da tatmin edici cevaplar vermiyorlar...
neyse, kitabıma dalmışım beklerken, epey de zaman geçmiş. gidip ne zaman çağırılacağımı sordum, doktorun bir hastası olduğunu söylediler. nihayet, randevu saatimden tam 1 saat sonra (!) girebildim doktorun yanına (nasıl ya, biz iyi muamele görmek, zamanımızı harcamamak, beklememek için özel hastane tercih etmiyor muyuz?!)
allahtan, doktor hanım (necmiye tijen yeşim) gerçekten iyiydi. çok güzel ilgilendi, çok da sempatik bir insandı.
elbette ki, benden pek çok tahlil, röntgen vs istedi. ben sanıyorum ki, hemen onları halledicem, 1-2 saate sonuç çıkıcak, akşam üzeri de doktorla görüşücez, ilacımı yazıcak ve son!

gel gör ki, röntgen için randevu almam ve doktorla tekrar görüşmek de yeniden randevu almam gerektiğini öğrendim...
röntgen için en erken randevu perşembe gününe imiş.
neyse "bari kan tahlilimi halledeyim" dedim. veznedeki kız dedi ki "yalnız kortizol için sabah 8-10 arası gelmeniz gerek, diğerlerini yaptırabilirsiniz". 
haydeleeeeeee!
"iyi, olmadı perşembe nasılsa yine sevkli olucam, onu da hallederim" dedim. yaptırabileceklerim için ücreti ödedim (451 tl). 
sinirlerim çok bozulduğu için gözlerimden yaşlar süzülmeye başladı (hayır tedavi masraflarımla ağlamamın bir ilgisi yok :))
neyse, indim laboratuara, oturdum koltuğa, bakamıyorum zaten. 
anaa, o ne, işlem bitmiyor. dedim "ne oluyor?" dedi "6 tüp alıyoruz"!!! iyi de ben zaten kronik anemiyim...
6 tüp kanımı aldılar diye hıçkıra hıçkıra çıktım hastaneden.
bugünlük bitti, bakalım perşembe neler olacak?

ben yalnızca, istiyorum ki, eşek gibi para veriyorsak, çok güzel çok güler yüzlü ağırlanalım, işimiz de hemencik bitsin, uzamasın, kimsenin sinirleri bozulmasın...
allah herkese acil şifa versin, kimseleri hastanelere düşürmesin!

12 yorum:

  1. Geçmiş olsun Ezgicim.Allah şifa versin. dediğin gibi Allah kimseyi hastanelere düşürmesin..devlet hastanesi apayrı zor, özel hastane de hizmeti kapsıyor diye giriyorsun, tonla para verip çıkıyorsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili GulsahElpe,
      çok teşekkürler.
      özelde o kadar paraya daha iyi hizmet olsa bari..

      Sil
  2. En azından doktordan memnun kalmışsınız. Ben adını vermeyeyim özel hastanelerin birine ağır soğuk algınlığı ile gittim. Gitmişken de, aylardır ertelediğim fibriyokistik meme kontrolüne gireyim dedim. Gittim genel cerrahiye, anlattım durumu, kontrole geldim dedim. Doktor muayene etti ve dedi ki, "Size kim böyle bir şey söyledi. Sizde fibriyokistik doku yok!"

    "Nasıl olur, ben yıllardır gidip geliyorum" dedim. "Peki madem ultrason çektirin öyleyse" dedi. Tabi, ultrasonda çarşaf çarşaf çıkıyor kistler.

    Tekrar odasına gittim. Tabi özür dilemedi ve konuyu geçiştirdi. Ama ilk defa ona gidiyor olsaydım, demek ki, hiç teşhis konmayacaktı. Çok acı bence...

    Neyse atlatmışsınız siz de. Geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili write to me often,
      evet. çok tatlı ve uzman bir doktordu allahtan. ee o kadar araştırdım, olsun o kadar;)
      geçmiş olsun size de. evet, ilk o doktora görünenler tanılanamayabiliyor demek ki.. ne fena..

      Sil
  3. Geçmiş olsun, ben de haşhimoto'yum. Şimdilik tiroidime bir zarar vermemiş durumda ama yine de sürekli kontrollerle takip ediliyor. Benim doktorum da Sinan Çağlayan. Çok iyi bir doktor. Gata'dan emekli. Eğer ihtiyacınız olursa aklınızda olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili oZGe,
      teşekkürler, size de geçmiş olsun.
      aklımda bulunsun, endokrin uzmanı bulmak çok zor gerçekten de!

      Sil
  4. O kadar haklisin ki, neden islemler kisa surede bitmiyor, insanin zaten sınırlı zamanı oluyor, bir de islemler icin yok suraya git yok buraya git, bugun olmadi yarin gellerden nefret ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Lulu,
      aynen!
      hadi devlet hastanelerinde normal karşılıyorum da, özellerin bu tarz sıkıntıları büyük oranda aşmalarını beklerdim.
      çılgınca kazanıyorlar ama daha fazla personel çalıştırmıyorlar ya, ona çok kızıyorum!

      Sil
  5. Türkiye'de hasta olmasan da hasta ederler zaten. Herhangi bir devlet kurumu, hastane, postane,mahkeme... farketmez. neyi anlayabildik ki zaten.
    Bu arada geçmiş olsun. Acil şifalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Muhalif Doğdum,
      teşekkürler.
      alınacak çok yol var maalesef...

      Sil
  6. öncelikle geçmiş olsun, umarım sonuçlar istediğin gibi olur...emek ve para harcamışsın...

    bu aralar ben de doktor doktor geziyorum...10 gündür gittiğim üçüncü hastane ve üçdür kanımı alıyorlar, çok sıkıldım gerçekten, hala da sonuç alamadım, umut ediyorum ki yarın sonlanacak bu işkence, ben de paylaşırım bloğumda ayrıntılarıyla...

    tüm tespitlerine katılıyorum ve neden neden neden bu kadar kalabalık heryer ve o kadar işsiz varken yeterli personel yok?

    Muhalif Doğdum; ayrıca size de aynen katılıyorum: "Türkiye'de hasta olmasan da hasta ederler zaten."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili zeze,
      teşekkürler;)
      sana da geçmiş olsun. çok zor hakikaten hastalıklarla uğraşmak. neden daha sistemli olamıyor ki hiçbir şey...

      Sil