Perşembe, Eylül 20, 2012

yeni başlayanlar için et yemekleri :)

nihayet tahlil ve ultrasound sonuçlarımı alıp doktorumla yeniden görüşebildim bugün.
haşimatomun tam gaz devam etmesi ve ömür boyu ilacı kesemeyeceğimiz gerçeği ile "bir yerlerden kan kaybediyor olmalısın, değerler bu kadar düşük olamaz" tepkisi ile karşılaştım bir kez daha...
bu sefer, b12 ve d vitamini eksikliği eklendi bir de..

hepsinin çözümü ilaçlarla beaber "kırmızı et"ten geçiyor. 
lakin, bildiğiniz üzere "beginner" seviyesinde et yiyiciyim ben :) 
yani şöyle söyleyim 6-22 yaşlarım arasında hiç yemedim. 3,5- 4 yıldır hayatımdakisevgiliinsan sayesinde köfte ve döner gibi etleri yiyebilmeye başladım. tabi nadiren..
velhasıl kelam, hayatıma eti daha fazla sokmak için çaba göstermem gerektiğiyle yüzleştim yine.
gel gör ki, ben hiç et yemeği yapmadım ve yapmayı bilmiyorum!

şimdi, sevgili canlar, sizden ricam, bu konuda bana öneriler sunmanız;)
şimdiden teşekkürler!
cümlemize sağlıklı günler diliyorum!

ve sizleri eskilerden çok güzel bir şarkıyla başbaşa bırakıyorum;)


"ve ellerin saçlarımda/ sevildiğimi biliyordum
pohpoh perisiydin sen/ bir ilgi delisiydim ben"

16 yorum:

  1. Aynı sıkıntılar bende de var. Durumumuz hemen hemen aynı tiroid hastası kansızlık vardı ki şükür 4 ayda kansızlığı yendim. Ayda bir tahlil yaptırıyorum. Kan ilacını kestiğimiz halde kendi kendine yükselmişti geçen ay. Darısı senin başına.
    Ben de et pek yemem ve yapmayı da ilgi alanıma girmediği için bilmem :)
    Et yapmaya kalkışsam ağızda gevilmeyen tamtakır kuru bakır semsert bişi yaparım kesin :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Fulyanna,
      geçmiş olsun! nasıl yendin ya, ben çocukluğumdan beri yenemiyorum:S

      Sil
  2. haşimato zor bir hastalık ama ondan daha beterleri de var..geçmişolsun canım...dikkat ettiğinde çok sorun olmaz umarım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili crazywomanrosemary,
      teşekkürler..
      haklısın.. allah beterinden korusun.

      Sil
  3. Ezgi, nasıl desem, ben var ya.. İnanın bazan kızıyorum kendime. Nasıl yiyorsun diyorum? Gerçekten doğru söylüyorum.
    Ama.. Ben... Ben var ya... Özellikle kırmızı eti deli gibi seviyorum:)

    Neler neler pişiriyorum anlatamam! Ali nazikten tutun, karnıyarığa,ekşili köfteden, maklube'ye kadar.. Hele bol sarmısak, domates, kıyma ve fesliğenli makarna var ya... Of Ezgi, eğer yemediysen var ya... Sadece üzülmem, acırım sana:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Hayal Kahvem,
      :) afiyet olsun.
      kararlıyım! yerken istemsiz kusma refleksi göstersem de zorlayacağım kendimi:)
      belki bir gün severim ben de.

      Sil
  4. Canim hic bir sey yapamazsan kasaptan bonfile vs al tavayi iyice kizdir, sonra kizgin bos tavaya eti koy, iki yuzu de piser gibi oldugunda, iki tarafa da tereyag koy, sonra birazcik kekik ve tuz serp. Misss:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Lulu,
      sağ ol canım.
      ona benzer bir şey yaptım, zeytinyağı ile salçalı biftek.
      miss olmasa da, yenilebilir bir şeydi:D

      Sil
  5. canım rosemary ve senin dediğiniz gibi daha beterleri var mesela ben:)ilk önce üzülme ve stres yapma nolursun çünkü bağışıklık sistemi hastalıkları en çok stresle beslenir..deneyim konuşuyor:)ve benim kansızlığım bağışıklık sistemimdeki hastalıktan kaynaklanıyor öyle bir hastalığın varsa yandaşları geliyor ne yazıkki..her neyse ben anormal kansızım defalarca kan aldım ve et yemek zorunlu illaki yiyeceksin mümkünsede kırmızı et.Sana tavsiyem köfte özel dana etinden çektirdiğin kıymayla yapmalısın içinde maydanoz olsun ve ekmek içi yerine az bir galeta yeterli olur kimyonu unutma tabi:) patates ve salçalı suyla fırına koyacaksın süper oluyor..köfte et yemeyenlerin kurtuluşudur:)sonra beşamelli biftek,düdüklüde kuşbaşı et filan gelir..ama tavsiyem ciğeri hayatına sokman arnavut ciğeri olayı yani en sıkı demir ciğerde bulunuyor..birde pekmezi ihmal etme hergün iki kaşık..
    aramıza hoşgeldin demek isterdim ama aslında seni kansızlar grubunda görmek istemezdim:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Milena,
      evet canım maalesef kırmızı et ve dediğin gibi ciğer..
      köfte evet, kurtuluşumuz:)
      ciğer için şu an imkansız olduğunu düşünüyorum ama, bir yandan da diyorum "her şey alışkanlık". öyle değil mi?
      hımm bi de pekmez var, kuru üzüm ya da..
      off, o kadar oburumdur, diyebilirim ki "her şeyi zevkle yerim", ama kansızlığa iyi gelenlerin hiçbirini sevmemem niyedir yahu;)

      Sil
    2. canım yaaa! ne güzel anlatmışsın....doktorum da kızdı bana hiç mi et yemiyorsun diye...beyazda sorun yok öbürünü az hatta hiç yemiyorum...dediklerini uygulıycam saolasın:))

      Sil
    3. sevgili milena örnek oluyor hepimize;)
      elimizden geleni yapalım biz de;)

      Sil
  6. canım ınternetten aratırsan cok basıt lezzetli yemekler var hoscakal :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Merve Yıldız,
      aynen canım! çabalıyorum, aklıma koydum yenicem kansızlığı:)

      Sil
  7. http://pratikanne.com/2012/10/hasimoto-ve-gluten-hassasiyeti.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili özlemköse,
      teşekkür ederim bilgilendirme için;)

      Sil