Perşembe, Aralık 13, 2012

uzman tv'ye methiyeler :)

yalnız yaşamaya başladım başlayalı evde balık pişirmedim hiç. bilirsiniz 3 gün kokusu çıkmaz çünkü.
ama dün pazarda dayanamayıp çinekop aldım, bugün de kızarttım. sonrasında oluşan kokuyu nasıl giderebilirim diye uzmantv'ye baktım ve oradaki tariften yararlanarak kokudan gerçekten de kurtuldum!


tarifse bu kadar basit:
bir küçük tencerenin içinde ikiye kesilmiş bir limon, bir adet çubuk tarçın ve 10-12 adet karanfili kaynattım. 
öyle güzel aromatik bir koku yayıyor ki etrafa, balık kokusundan -neredeyse- eser kalmadı!

sonra da ne mi yaptım. o güzel karışımdan 2 bardak içtim!
tavsiye ederim, mutlaka denemelisiniz;)

bir de, balık sonrası baş ağrısı yaşayan kaç kişiyiz nokta com ??????

16 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. sevgili Cessie,
      tam bir balık severim ben de *.* :)

      Sil
  2. afiyet olsun,
    evet genellikle baş ağrısı olur
    ben pek anımsamıyorum da çevremde çok var,
    karadenizli olunca balık ta çok yiyen de (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili morumsubalon,
      evet evet, yalnız değilim di mi bu konuda!

      Sil
  3. afiyet olsunn öncelikle :) balık kokusu gidermede baya pratik bir çözüm bulmuşsun..hem de kış aylarında karanfil enerji verir. limon zaten c vitamini..tarçın da başlı başına şifa zaten. ben de balık yaptığımda bu yöntemi denicem. eskiden su ile yumuşatıcıyı tencerede kısık ateşte kaynattıktan sonra mutfakta gezdirirdim, o da işe yarıyordu. ama seninki çok daha pratik ve içilebilir oldugundan faydalı da. baş ağrısını ise bilemedim. belki başka şeyler de tetiklemiş olabilir. her balıktan sonra yaşıyor musun benzer ağrıyı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili GulsahElpe,
      teşekkürler;)
      çözüm konusunda da uzman tv sağ olsun, ufkumu açtı:)
      senin çözüm de iyiymiş, mis gibi kokar yumuşatıcı!
      baş ağrısı, evet, şiddeti değişmekle beraber, her yiyişimde oluyor maalesef..

      Sil
  4. valla uzman tv'ye methiyede ben de sıraya girerim icabında. Hele ki denenmiş ve onaylanmış bu tarif sonrasında daha şevkle :)

    Balık,ıımm, olsa da yesek şimdi. Başağrısı da nerden çıktı üstelik, püü :p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili N.Narda,
      uzman tv candır can :)
      balık çok seviyorum ama balık sonrası baş ağrısı, korkarım, migren belirtisi!!

      Sil
  5. ben de balığı balıkçıda yiyorum, hiç koku olmuyor, hatta orda yemeği bitirince kahvemi de hemen yandaki kocatepe kahvede içiyorum kokuya maruz kalmamak için, öneririm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili guguk kuşu,
      :) dediğim gibi, "evde balık"a karşıydım ben de.
      ama 3 liraya yarım kilo çinekop yiyebilmek güzel oldu yav;)
      koku giderme formülünü de keşfettiğimize göre sorun yok:)

      Sil
  6. Koku sorununa gerçekten güzel bir çözüm olmuş, mutlaka deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  7. Ezgi, ben de bildiğimiz çamaşır yumuşatıcısının içine birazcık su koyup bir tavada kısık ateşte beş on dakika bekletiyorum. Hem koku gidiyor hem de evin içi mis gibi yumuşatıcı kokuyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili özlemköse,
      :D
      ben ki yumuşatıcı hastasıyımdır, çamaşırları evin içine asarım ki kokusu sinsin mesela, ama bu şekilde ev kokusu yapmak hiç gelmemişti aklıma doğrusu;) iyisi mi deneyeyim.

      Sil
  8. Denedim bile, işe yarıyor, harika...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili N.Narda,
      kesinlikle;)
      ben de balık sonrası değil de, evimin kokusu havası değişsin diye yumuşatıcı olayını denedim dün, o da çook başarılı!

      Sil