Pazartesi, Ocak 28, 2013

kadın olmak... zor zanaat..

geçtiğimiz günlerde "boşanmış bir kadın" hakkında müstehzi konuşmalarını duydum bazı adamların.. "çok rahat"(!) olduğundan bahsediyorlardı...
irkildim..
müdahale de edemedim..
bu adamlar -görece- eğitimli, düzgün adamlardı; üstüne üstlük -maalesef- meslektaşlarımdı...
sene olmuş 2013, mesleğinin temeli "insanları anlamak ve koşulsuz kabullenmek" olan bazı insanlar sadece cinsiyetleri "erkek" olduğu için, bazı kadınlar için ileri geri düşünmeyi kendilerine hak görüyorlardı... 

nefret ediyorum bu algılardan! 
tüm bunlara inat, yaşamımı daima "bekar ve hür bir kadın" olarak geçirmek arzusu duyuyorum içimde..

8 yorum:

  1. böyle meslekdaşlarınızın olduğunu düşünmek danışan olarak beni de tedirgin etti gerçekten.ama tabii her meslek dalında iyiler olduğu gibi mesleğinde yeterince iyi olmayanlar da bulunur.böyle bakmak lazım sanırım.

    YanıtlaSil
  2. Ataerkil toplumun erkek unsurları kadınların rahat olmasına izin vermez zaten. Kadın eğitim almasa da olur zaten ilerde çocuğu olacak. Para kazanmasın bana muhtaç olsun, çocuğu olsun benden boşanamasın, araba kullanamasın aman kaçıverir, ne nerde bilmesin gerek yok aklı kayar..vs vs vs..
    Kadının ilerleyişi erkeğin en büyük korkusudur..
    Kaldı ki boşanmış bir kadın, amannn bütün erkekleri ayartabilir, karalar bağlayıp evde oturması lazım!! Erkek kafası, erkek kafatası bazen çalışmasa da olur :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Bahar Bektas,
      üzel özetlemişsin:
      "Kadının ilerleyişi erkeğin en büyük korkusudur..
      Kaldı ki boşanmış bir kadın, amannn bütün erkekleri ayartabilir, karalar bağlayıp evde oturması lazım!!"

      Sil
  3. Açıkcası ben de o tiplere son derece gıcık oluyorum, emınım kendileri diledikleri gibi yaşıyorlardır. Böyle insanları gördükçe duydukça biz hala neleri konuşuyoruz diyemdüşünmeden kendimi alamıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Lulu,
      elbette! erkeklerin her şeye hakkı var zira!!!
      aynen.. çok kötü yaa, beyinlerinin içine azıcık "medeniyet" enjekte edilebilse keşke darkafalıların..

      Sil
  4. bu ülkede (belki çok daha fazla ülkede de) kadın olmak hele ki bekar/dul/boşanmış/yalnız kadın olmak ne zor yahu!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili zeze,
      maalesef sadece bizde değil...
      niye böyle kurulmuş düzen! anlamakta gerçekten zorlanıyorum..

      Sil