Pazar, Şubat 03, 2013

"eşim bana çok yardımcı olur ev işlerinde" cümlesindeki tehlikenin farkında mısınız?

bir de övme amaçlı söylenir bu..
cümlenin bizatihi kendisi son derece sıkıntılıdır oysa...
bu ifade ile, bir kadın olarak kendinizi "ev işlerinden sorumlu devlet bakanı" olarak ilan etmiş olursunuz zaten. 
yardım eden adam da, sanki çok değerli bir şey yapmış gibi algılar kendini.. 
sanki sizinki değil de, onunki fedakarlıktır.. 
"bir evi yürütmek" sizin görevinizmişçesine..

dikkatli olun!

10 yorum:

  1. Yazdığını okuduğumda, bunu birinin fark etmiş olmasından ötürü mutlu oldum. Ne yazık ki ev içi emek konusunda gelinen en son nokta bu: görevini icra eden kadına yardımcı olan fedakar erkek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili white rabbit in the forest,
      ben de yorumuna mutlu oldum;)
      bu yanılgıyı, gerçekten herkesin fark etmesini istiyorum..

      Sil
  2. çok feci ama mutfağa giderken masadan bir tabak bile taşımaya tenezzül etmeyen öyle geniş bir erkek kitlesi olunca, yardım eden "ne fedakar adam", yardımcı olunansa "ne şanslı kadın" oluveriyor işte. züğürt tesellisi bir nevi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili zeze,
      çok fena yaa..
      o kadar alışılmış ki..
      hem kadın hem erkek toplumun tüm bireyleri öyle kabul etmiş ki..
      nasıl da normalleşmiş herkesin kafasında..

      Sil
  3. tepki çekmemek için "anonim" oluyorum :)

    bu düşünceye katılmıyorum/sanırım...
    bence son derece güzel bir görev dağılımı var, ancak sistem buna izin vermiyor..
    sistem gerektirmese, kadınların da çalışmaması gerekir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Adsız,
      yüzyıllardır bir şekilde o şekilde olagelmiş; ancak zamanımızda pek çok şey çok farklı.
      bu nedenle, aile içi rollerin/ görev dağılımının da yeniden gözden geçirilmesi gerekiyor..
      peki sana göre kadınların evde, erkeklerinse dışarıda olmasını gerektiren ne?

      Sil
    2. kadınlar da dışarıda olmalıdır... eve kapanmalarını kabullenemem...
      ama bu "iş" çatısı altında olmamalıdır...

      Sil
    3. sevgili Adsız,
      nedenlerini merak ediyorum!!

      Sil
  4. Fikrine sağlık sevgili ezgi..Bütün anneler erkek çocuklarını da kız çocukları gibi evdeki iş bölümüne ortak etse, küçük yaştan itibaren ev işinin "kadın cinsinin" sorumluluğunda olmadığını öğrenen erkek bireyler de iyileşebilir aslında :) Erkekler eğitilebilirdir :))
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili yağmurdan,
      teşekkür ederim.
      evet ya anneler eğitecek ya da sonradan hayatlarına giren kadınlara düşecek bu görev! ama en çok da, topluma aslında.. toplum bunu normalleştirmedikçe işimiz zor..

      Sil