Cumartesi, Ağustos 24, 2013

istanbul'u geziyorum gözlerim açık...

-bilmem hala duymayanınız var mı?- pek seviyorum ben istanbul'u gezmeyi. 
özellikle de belli semtleri... bu bölgelerden biri de karaköy-arnavutköy arası uzun sahil yoludur. 
hele de plansız programsız ve kendiliğinden olunca daha bir tatlıdır.
bugün hayatımdakisevgiliinsan'la düştük yollara, hedefimiz istanbul modern'de erol akyavaş sergisi, ardından -hala oynuyorsa- beyoğlu'nda savaşın gölgesinde filmi idi. gel gör ki, hayat insanın karşısına başka yollar çıkarmada ustaydı... 


istanbul modern'in bahçesine girince "göğe bakma durağı"nı gördük, daha önce duymuştum ve epey ilgimi çekmişti, bu nedenle hemen yakınına gittik ve orada oturduk, gazete okuduk, sohbet ettik.öyle keyifliydi ki... dalgaların hareketlerine göre hareket eden direkler ve o direklerin üzerinde aynalar...



serginin süresinin uzatıldığını ve perşembe günleri de ücretsiz olduğunu öğrenince orada epey oturduk öylece.

sonra fındıklı, kabataş yönüne yürüdük; sucuk ekmeğimizi yedik, dolmabahçe milli saraylar kafetaryasında dinlendik.

(ne çok kedi var bu yolda!
poz veren kedi:))

fındıklı'dan cihangir'e çıkan merdivenlerin yeni hali görülmeye değer!



64 yaşındaki mahalle sakini hüseyin çetinel insanlar gülümsesin diye böyle güzel bir adım atmış. ne güzel insanlar yaşıyor dünyada!

sonra ani bir kararla finükülere binip taksim'e çıktık, gezi parkı'na gittik... 



sonra arkadaşlarımızın tünel komün'de olduğunu öğrendik ve oraya doğru yola çıktık.
rotamızı sıraselviler, cihangir, galatasaray lisesi yönünde çizdik ki; geçen sene boyunca otistikler derneği ile her cumartesi doya doya yaşadığım sokaklardan, çok sevdiğim mekanlardan geçebileyim (avam kahvesi, laterna, turşucu, firuz...)... öyle seviyorum ki oraları.
ve son durak tünel- komün.
güzel bir gündü bugün; bana eski bir yazımı düşündürttü yeniden;)

ee bugünün şarkısı da tahmin edebileceğiniz gibi istanbul'a dair:


"...
gülmeyi öğrendim ben burda
sevmeyi sevilmeyi terk edilmeyi
yaraları sarmayı öğrendim burda
her şeye rağmen hayatta kalabilmeyi
..."

10 yorum:

  1. Bu
    kadar mı benzer olur ben de Karaköy'ün tarihi dokusunu çok severim ve
    oradan Bebek'e kadar yürümeyi ;) Göğe bakma durağı en sevdiğim
    şiirlerden,sergi de çok ilgimi çekmişti ayrıca

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili sedenist,
      hep söylüyorum, blog olayının en sevdiğim yanı bu!ortak beğenilere ve yaşam biçimlerine sahip kişiler tanımak ve bir şeyler öğrenmek...
      seninle epey benziyor oluşumuz benim de dikkatimi çekti pek çok defa.
      göğe bakma durağı'na gitmelisin!kim bilir belki de bir turgut uyar kitabı ile...

      Sil
  2. en güzel rota bence de. sen böyle yazdıkça istanbul'u çok özlediğimi anlıyorum. karaköy ün bir de tarihi dokusunu çok seviyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Lulu,
      :)
      istanbul gerçekten çok güzel gezince...
      zor olmalı senin için ankara?
      gerçi ben hep şöyle düşünürüm; sevdiklerinle, yakınlarınla birlikte olunca her yer güzel, öyle değil mi?
      istanbul'un güzelliklerini birlikte yaşayabileceğim yakınlarım olmasaydı- salt istanbul olarak güzel bir şehir olsa da- bunca bağlanamazdım sanırım istanbul'a...

      Sil
  3. Ben de yakında gezmeye başlayacağım İstanbul müzelerini. Listem bile hazır. :)) Göğe Bakma Durağı'nda otururken bunlar kafamıza düşse kesip atar diye düşünmüştük. Gırç gırç sesler çıkarınca insan tedirgin oluyor. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Güven Turan,
      istanbul'da mı yaşamaya başladın?
      pera da sıklıkla gittiğim& sevdiğim yerlerden biridir, öneririm.
      arkeoloji çok güzeldir, bahçesi de; öncesinde "kaplumbağa terbiyecisi"ni okumanı da tavsiye ederim naçizane!

      aynı şey bizim de aklımızdan geçmedi değil:) neyse ki sağ salim atlattık:)

      Sil
    2. 1 sene Hollanda'yı saymazsak 23 yıldır İstanbul'dayım zaten. :) Gitmediğim müzeleri demek istemiştim ama yanlış anlaşıldım sanırım. :) Pera, İstanbul Arkeoloji Müzeleri gezmiştim. Teşekkürler öneri için. ;)

      Sil
    3. sevgili Güven Turan,
      :)
      sabancı da güzeldir;)
      listenden paylaşırsın değil mi, merak ettim şimdi!

      Sil
  4. ne kadar çok seçenek var bu şehirde ve bunu en iyi değerlendirenlerden birisin sen de göründüğü kadarıyla...

    keyifli birgün olmuş, devamı olur inşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili zeze,
      teşekkür ederim, motive edici bir yorum.
      "aman kaçırmayim, buna da yetişeyim" tadında yaşayan bir insan olduğumdan, elimden geldiğince değerlendirmeye çalışıyorum şehr-i istanbul'u ;)
      devamı olur bence; en güzel aylar da geliyor hem!
      coming soon ;)

      Sil