Çarşamba, Ekim 16, 2013

bayram tatili- izmir

zaman geçtikçe istanbul'a bağlanıyorum, 2 günü aşan uzaklaşmalarda zorlanıyorum esasen.
buna rağmen, çok güzel elbette izmir'de ve tatilde olmak.
blogumu eskiden beri okuyanlar izmir- istanbul sevdası noktasında geçirdiğim dönüşüme tanıktırlar.
ne ara kendimi bunca ait hissettim istanbul'a, ayrılmakta bunca zorlandım bilmiyorum.
bir de şu var aslında, istanbul'u izmir'i yaşadığımdan daha fazla yaşıyorum ben.
izmir'de iken belki de aile yanında olduğumdan çok fazla gezme, keşfetme faaliyetlerim olmuyordu. 
hala bilmediğim pek çok yeri var izmir'in. 
oysa, istanbul öyle mi ya? 
5. yılım istanbul'da; ilk zamanlarki kadar abartılı gezmesem de, hala sürekli turist merakında yaşıyorum istanbul'da...

velhasıl, istanbul hayatsa, coşkuysa, yaşam telaşıysa; izmir, koşturmadan uzaklaşıp dinlenmek, huzur bulmak ve demlenmek demek artık...


serde egelilik var; deniz, balık, rakı olmadan da olmaz elbet:)

(balıklıova- garip'in yeri)

kurban bayramına gelince, asıl düşüncem şu olsa da




yine de kurban verilir allah'a (elbette çağa uygun biçimde!!!) .

zira, bana kalırsa, dini yaşayış biçimi, inançtan ziyade gelenekseldir; nasıl gördüysen öyledir yani...

8 yorum:

  1. burda danayı hunharca kesip sadece aileye dağıttıklarını gördüm ben dün.
    neymiş allaha etmişler kurban.
    çok doluyum :D:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Mokoko Cumhuriyeti,
      çok haklısın. maalesef yanlış anlayan çok "kurban" hadisesini...

      Sil
  2. Bir İzmirlinin İsstanbulu sevdiğini de gördüm ya duvara çöp mü soksam bilemedim, genelde sevmez ve bolca söylenirler. Ben de İzmir'i pek bir severim, Balıklıova da pek bir güzelmiş, o manzaraya da rakı-balık yakışır zaten. Afiyet olsun Ezgicim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgilisevda s.,
      :D canım o nasıl lafmış, ilk defa duyuyorum:)
      gerçekten çok yakıştı.
      izmir de istanbul da öyle güzel ki, çok şanslıyım galiba:)
      sen de öylesin, marmaris de güzel zira:)

      Sil
  3. İstanbul keşfede keşfede bitmeyen bir şehir... İzmir de iyi bir kaçamak olmuş esasında. Huzur veren bir yanı varan İzmir'in rakı ile de şenlendirmeden olmaz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Lulu,
      öyle oldu canım.
      izmir evet huzur, aile demek olunca benim için rakısız ziyaretim olmuyor gibi:)

      Sil
  4. izmir yaşanılası, istanbul ara ara gezilip tozulası...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili zeze,
      haklısın.
      ilişkilerdeki "güven mi heyecan mı?" ikilemi yetmezmiş gibi şehirlerde de var böyle bir ikiliem:)

      Sil