Cumartesi, Temmuz 19, 2014

aldous huxley- (cesur) yeni dünya*

beş yıl kadar önce, ilk duyduğum andan beri merakımı celbeden bu önemli kitabı yakın zamanda edinmiştim ve zamanı gelince kendini okuttu nihayet bana.
"zamanı geldi, okudum" dedim; ama, kendimi tam okumuş hissetmiyorum esasen. yani tamamen anlamış, kitabın söylediklerini özümsemiş değilim. - temelde william  goodell'in öjeni teorisi olmak üzere-öyle çok gönderme ve bilgi bombardımanı var ki, birçok defa okumam gerek "kitabı okudum" diyebilmem için.
ilk 40-50 sayfayı geçene kadar biraz zorlayan; ama sonra merakla okunan, sürekli düşündüren çok kıymetli bir kitap olduğunu ve üzerine çok araştırma& okuma yapmam gerektiğini, ardından tekrar tekrar okuyabileceğimi söyleyebilirim şimdilik.
kitap hakkında öz bir genel bilgi edinmek isteyenler buraya bakabilir.


* "brave new world"un türkçe'ye "yeni dünya" olarak çevrilmesinin daha uygun olduğu söyleniyor. zira "brave new" bir kalıp olarak, "yeni"yi pekiştirmek için kullanılıyormuş.

4 yorum:

  1. Bende de aynı eksik anlamışlık hissini bırakmıştı bu kitap :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili sedenist,
      değil midir ki, her okur farklı bir tad alır aynı okumalardan, ve benzer biçimde aynı okur farklı tad olur farklı zamanlardaki okumalarından...
      belki daha hazır olduğumuz bir zaman olacaktır daha sonra.

      Sil
  2. yepyeni gibi bir anlama geliyor yani, hımm :)

    YanıtlaSil