Perşembe, Temmuz 03, 2014

bugünlerde aklım, ruhum...

küçük mutluluklarım var benim!

doğalgaz faturamın vahşi kış aylarından sonra 16 lira gelmesi mesela.

sonra hayatımda tek sevdiğim magnum çeşidi olan, geçen yaz çıkan magnum black'in (espressolu) -her yerde arayıp bulamayınca- bu yaz olmayacağını sanıp aniden bir markette karşılaşmak.

yeni güzel parfümler keşfetmek, hemen koşup almak, günde 10 defa sıkıp koklamak.

yeni bloglar, instagram hesapları keşfetmek; farklı dünyalarda dolaşmak, herkesten bir şeyler öğrenmek.

sonra çocukluğuma dair güzel anıları paylaşmak, ortaklıklar bulmak akranlarımla. neden niçin ansiklopedi serisi mesela. bilgisayarsız, internetsiz günlerimizde ne güzeldi o hiç sıkıcı olmayan, son derece öğretici ansiklopedileri kurcalamak.

(foto kaynak:  http://www.superalsat.com/altin-bilgi-dokuz-cilt-baskan-yayinlar_V0JJurunZ685902)

eskilerden söz açmışken, çocukluğumuzun en önemli keyfi kemal sunal filmlerinden bahsetmemek olmaz... düşünüyorum da ne büyük zenginlik sakar şakir'i, avanak abdi'yi, hababam sınıfı'nı, şabanoğlu şaban'ı bilmek.
(ruhu şad olsun büyük oyuncu kemal sunal'ın...)

radyo alaturka dinlemek.

şiirler sonra... cemal süreya, can yücel, özdemir asaf, oktay rifat, orhan veli....

velhasıl dediği gibi şairin:
"deli eder insanı bu dünya
bu gece bu yıldızlar bu koku
bu tepeden tırnağa çiçek açmış ağaç"

pek güzel yaşamak!
ve fakat, ülkenin gündemini düşünmediğimizde yalnızca...

@@@ dün yazmadım, yazamadım... bu geçen yılki yazım...
ben bir türlü anlayamıyorum. 35 can nasıl cayır cayır yanar ve failleri nasıl serbest olur...

14 yorum:

  1. küçük şeylerden mutlu olmayı biliyorsun. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Mert Koyutürk,
      aynen:)
      melaba, ben iflah olmaz polyanna :)

      Sil
  2. Kucuk mutluluklar buyuklerini de çağırır umarim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Dostlar kütüphanesi,
      ne güzel dilek! teşekkürler:)
      amin, inşallah, cümlemiz için.

      Sil
  3. küçük şeylerden mutlu olurum...
    ve küçük şeylere pek de üzülebilirim ..
    memlekette üzülecek çok şey var :( hem küçük hem kocaman...
    mutlu haftasonları..
    bu arada ben de 20 lik temel britannica tutkunuydum...manyakça brişeydi.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili loveandsmile,
      aa bak doğru dedin; böyle küçük şeylerle mutlu olduğum gibi, pek çok küçük şeye de üzülebilirim hemencik.
      britannica'lar da iyiydi de, bu seriyi hiçbirine değişmem.
      teşekkürler, mutlu haftasonları hepimize.

      Sil
  4. sanki kendimi okur gibi oldum:)

    YanıtlaSil
  5. ya şu neden-niçin serisi olan ansiklopediler... saklanmalıydı onlar. tarihi eser onlar :( offff bak üzüldüm şimdi naaptık ki acaba onları? kesin bi kütüphaneye bağışlamışızdır. tabi artık kimsenin araştırmak için onlara ihtiyacı olmadığından kim bilir ne oldular?

    bu arada hakikaten şu yaşam sevincine ben de hayranım. Allah nazarlardan saklasın ve küçük mutlulukların koskocaman olsun, seni de hiç bırakmasın :) ya da sen onları hiç bırakma ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili zeze,
      aynen yaa, kim bilir neredeler şimdi o güzel ansiklopediler...
      teşekkür ederim;) yaşam sevinci çok kıymetli gerçekten de, o olmayınca, hiçbir şeyin anlamı yok zira... allah herkese bol bol nasip etsin!

      Sil
  6. Bu ansiklopediler bende de vardı.Bir de bir konuyu araştıracaksak kütüphaneye giderdik.
    Video kiralayıp Kemal Sunal filmleri seyrederdik ailece:)
    Asım Bezirci'nin felsefe seminerlerine katılırdım.Ruhu şad olsun. Acısı çok büyük olmuştu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Selmin,
      sanıyorum bir gazete vermişti onları kuponla:) aa evet kütüphane, çocukluğuma dair çok kıymetli bir yerdir. ilkokul boyunca okul çıkışı sınıf arkadaşlarımızla hem ödev yapma hem de kitap sevgisini kazanma mekanıydı küçük ilçemizdeki tek kütüphane...
      güzeldi geçmiş yıllar, küçük yerde olmak, küçük olmak... şimdi ise dünya çok küçülmüş gibi her şeye herkese ulaşabilirmişiz gibi bir yanılsama var çağımızda...

      Sil
  7. Ansiklopediler bende :) Büyük oğlum ilkokulda onlardan öğrendiklerinin etkisiyle bir " büyüyünce ne olacağım" listesi çıkarmıştı. Atlı polis, itfaiyeci, orman bekçisi...diye uzayıp giden. Sonra ne mi oldu? Fizik Mühendisi :))

    Mutlu Bayramlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Tülin,
      geri istiyorum o zaman :)
      oğlunuzu tebrik ederim. bir çocuk için çok çok kıymetliydi onlar, çocuk zihnimizden dünyaya açılan kapılardı.

      Sil