Çarşamba, Temmuz 09, 2014

instagram kullanma kılavuzu

* aynı açıdan ve aynı mekanda üst üste 5-10 tane fotoğraf koymayınız! 
zira, oranın mantığı feysbukta ya da bilgisayarda albüm yapmak gibi değildir. mazaallah, takipçlerinizi bayarsınız.

* insanların (bilhassa izleyici sayısı çok olanların) fotoğraflarının altına "takip eden edilir" yazmayınız! 
zira, daha saçma bir şey olamaz. olması gereken fotoğraflarını beğendiğin, merak ettiğin kimseleri takip etmek; seni beğenenin, merak edenin de seni takip etmesidir. kaç kişinin seni takip ettiği de evrende gerçekten de çok önemsiz bir bilgidir...

* insanların (bilhassa izleyici sayısı çok olanların) fotoğraflarının altına "en güzel ıttırıvıttırılar için sayfama beklerim" yazmayınız! 
zira, bu her şeyden önce, o kişiye saygısızlıktır; ve de hiç şık durmayan agresif bir pazarlama stratejisidir.

* insanların fotoğraflarının altına "kendini güzel mi sanıyorsun" ... gibi hakarete varan, o kişiyi incitecek olumsuz yorumlar yazmayınız.
zira, hiç gerek yok. beğenmediğinizi izlemeyin, görmezseniz rahatsız olmazsınız. kendi mutsuzluğunuzu, öfkenizi daha yapıcı (psikoterapi,  üretkenlik vb.) yollarla halletmeye çalışın.

* insanların fotoğraflarının altına "canımız çekiyor, herkes bu kadar zengin değil" ... gibi ajite ve o kişiyi incitecek olumsuz yorumlar yazmayınız.
zira, kıskanıyor gibi görünüyorsunuz. e, o da hoş değil. ayrıca eğri oturalım doğru konuşalım; instagramınız varsa o kadar da yokluk çekmiyor olmalısınız. ayrıca siz de bir şeyler paylaşıyor olmalısınız ve onlara ulaşamayanlar da olabilir (çocuk, aile mesela). o mantıkla, kimse bir şey paylaşmasın mı o zaman? "yok ben ille de çok özeniyorum, ulaşamayınca üzülüyorum" diyorsanız da o kişileri izlemeyin. davul bile dengi dengine:)

*şehr-i ramazan hasebiyle insanların fotoğraflarının altına "edep yahu" ... gibi hakarete varan, o kişiyi incitecek olumsuz yorumlar yazmayınız.
zira, bu sizin ahlak hafiyesi gibi denize giren, yiyen, içen yani oruç tutmadığını düşündüğünüz kimseleri araştırdığınızı ve afişe ettiğinizi, kınadığınızı gösterir. bu, insani ve ahlaki açıdan doğru olmadığı gibi, müslümanlıkla da zerre örtüşmemektedir. insanları, oruç tutanları, tutmayanları, denize girenleri, girmeyenleri hepsini seviniz.

* instagramı herkesin güzel fotoğraflara bakmak, güzel anlarını paylaşmak, yeni şeyler öğrenmek ve keyif almak için kullandığını unutmayınız. 

@@@ şaka bir yana tabi, naçizane kendi rahatsızlıklarım bunlar. gediklisi de değilim instagram'ın, öğrenmeye çalışıyorum... 
herkesin kendi imajını parlatmaya çalıştığı yılımızda, neden bu kadar çok anlık paylaşım yapma ihtiyacı duyduğumuzu tartışmalıyız esasen en çok...

18 yorum:

  1. ben bir de seni takip edip karşılığında sen onu takip edince hoop seni ortada bırakıverenler var:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili mehtap,
      çok takip edilmek az takip etmek daha karizmatik geliyor sanırım onlara. komedi:)

      Sil
  2. hepsini anlıyorum da insanlara hakaret edenleri bi türlü anlayamıyorum, insanlarda ki tahammülsüzlük boyutları sosyal medya ile zirveye ulaşmış durumda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili melodram,
      aynen öyle. gerçek ad ve kimlik dışında olunca pek çok şeyi daha bir rahat söylüyorlar sanırım.

      Sil
  3. tanımadığın insanı takip ediyorsanda saçma sapan yorum yapmamak lazım bence zaten o takip edini bilmem ne olayları insanı hayattan soğutuyor. sen zaten güzel fotolar koyuyorsan bir süre sonra insanlar kendileri geliyor. da biz ne akdar desek de bu insanlar var, instagramda da diğer sosyla medya mecralarında da insanları irite etmek için yaratılmış gibiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Mert Koyutürk,
      :)
      evet normal hayatta rahatsız edici tipler olduğu gibi, dolayısıyla sosyal medya mecralarında da var!

      Sil
  4. Ezgi merhaba bende yeni kullanmaya basladim sanirim intagram bir cilginlik ben alti ay once acip sonra hic bisey anlamayarak kapattim sadece profil resmi eklemistim.sonra bir yemek yarismasinin oldugunu duydum vs tekrar actim 250 takipci vardi nasil oldu neden oldu bende bilmiyorum:)) yazinda cok dogru noktalara temas etmmisin.gercekten face ve twitere gore bence cok kaliteli cok daha guzel tamamen karsilikliksiz olmasini sevdim ozellikle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili mavii,
      :) evet ben de benzer şeyi yaşadım. mart ayında telefonumu çaldırmış ve eski nokia'mı kullanmaya başlamıştım, yeni telefon alana kadar 3 ay instagram'ım olmadı. sonra bir döndüm haziranda! aman allahım! genel olarak hesap sayısı ve paylaşılan fotoğraf adedi çok artmış bence. e sayı artınca kalite düşüyor ister istemez ama katılıyorum, özellikle facebook'a göre çok daha sevilesi.

      Sil
  5. Her birine katılıyorum. Her sosyal medyada var olan saçmalıklar orada da devam ediyor tabi aynı şekilde. Keşke bunları yapan kişiler böyle anlatınca anlasalar.
    İmkansız :)
    Hadi art arda fotoğraf paylaşmak kendi tercihidir, kimseye zararı yok ama diğerleri büyük saçmalık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Ponti,
      aynen, saçmalıklar ve hadsizlikler her yerde!

      Sil
  6. Çok doğru konulara değinmişsin bence, katılıyorum hepsine.

    YanıtlaSil
  7. off tam düşündüklerim:)) özellikle facebook albümü gibi ucu bucağı olmayan fotoğraf yağmurları..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili elif.,
      ahh nasil insanlar bunu fark edemiyor peki? :)

      Sil
  8. çok yerinde tespitler olmuş, güldürdün beni. hepsine katılıyorum elbette.
    özellikle 3. maddede belirtilen satış amaçlı bırakılan yorumlar harbiden sinir bozucu. ne hakla o kişinin profiline girip izinsizce kendi reklamlarını yapıyorlar şaşırıyorum doğrusu. ben de instagramda yeni sayılırım, bikaç aylık mazim var. zannediyorum bu bahsettiğimiz şahısların istediği kıvama geldim ki (takipçilerim açısından) paylaşımlarımın altına benzer duyurular yapmaya başladılar. şükür ki bi Hülya Avşar filan değiliz.

    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili zeze,
      :) teşekkürler.
      bana da geçenlerde geldi ilk defa reklam, hemi de ingilizce;)
      aslında ekşiduyuruda falan her türlü ticari duyuru yasak mesela; instagramda da belli oranda sınırlama getirilebilir belki...

      Sil
  9. Hepimiz bu sosyal medya kanallarını kullanıyoruz.Anlık paylaşımlar yapıyoruz.Psikologlar bunu teşhircilik ve röntgencilik olarak tanımlıyor ama biz neden ihtiyaç duyuyoruz fark edilme ihtiyacı mı acaba. Eskiden fotoğraflar tap edilince eve gelen eşe dosta gösterilirdi. Şimdi hiç tanımadığımız insanların bizi beğenmesi için çırpınıp duruyoruz.Bence akademik bir inceleme lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Selmin,
      oldukça hızlı bir değişimin yaşandığı çok ilginç bir çağdayız. andy warhol'un çok önceden dediği gibi, herkesin onbeş dakikalığına ünlü olduğu bir çağ! bence de üzerinden biraz zaman geçince ve bilimsel araştırmalar yapılıca anlayacağız bugün'ümüzü...

      Sil