Salı, Eylül 16, 2014

eylül'e methiyeler 2014

eylül gelmiş, yarısı da geçmiş ve ben hala bir gelenek olan "eylül'e methiye" yazımı yazmamışım bu sene! hemen başlıyorum o halde:)
eylül geldi hoş geldi!
inceden bir serinlik getirdi istanbul'a, keyifle gezebiliyoruz artık sokaklarda. hele akşamları ince bir ceket alıyoruz sırtımıza; ki o an değmeyin benim keyfime:)
eylül demek hafta sonları istanbul'un kıyı semtlerini dolaşmak, balık tutmak, balık yemek, akşam üstü piknikleri yapmak demek!

 (karaköy)

 (üsküdar-greenpeace gemisi)

(çengelköy)

eylül demek sanat hayatının hareketlenmesi demek! kaliteli yapımların vizyona girmesi, tiyatro programlarının belli olması, heyecanla beklemek demek.

sonra gecelerin yavaş yavaş uzaması, uzun gecelerde evde olmak, kitap okumak, film geceleri yapmak demek.



eylül demek beyoğlu sahaf festivali demek. elinde uzun bir liste ile stant stant gezmek demek.


eylül demek şehirde sevdiğin etkinliklerin kaldığı yerden devam etmesi, mutlulukla onları takip etmek demek.
sizlerle iki yıldır takip etmekte olduğum ve bu yıl da takip etmeyi planladığım iki yerden haberdar etmek istiyorum.
biri yky kültür'ün sanat, söyleşi, okuma, drama etkinlikleri. benim özellikle takip ettiğim kemal iskender'in sanat tarihi konuşmaları. sanıyorum, ekimde başlayacak. ancak, onun dışında da çok güzel etkinlikler mevcut.
bir diğeri de, daha çok mesleki olduğunu söyleyebileceğim, genellikle bağlam yayınları ile istanbul psikanaliz derneği'nin düzenlediği aynalı geçit'teki etkinlikler. insanı anlamada analitik yaklaşıma ilgi duyuyorsanız zevkle takip edebileceğiniz söyleşiler mevcut.

sanatla, gezilerle, dostlarla, güzelliklerle dolu bir sonbahar diliyorum cümlemize:)

10 yorum:

  1. Şu ara ben de Suzan Defter'i merak etmekteyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili sedenist,
      hala okumadım ne yazık ki:/

      Sil
  2. eylülün yarısı oldu bile. tam o moda geçemedim ben. eylül okulların
    açılması ve başağrılarımın başlaması demek benim için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Buket,
      aa baş ağrıların çok üzücü:( gürültü kaynaklı mı?

      Sil
  3. Burada görmeseydim hatırlamıcaktım Sahaf Festivalini bu yıl. Unutmuşum iyimi. Teşekkürler yazıda yer verdiğin için. Yılın bu zamanının en güzel etkinliklerinden biri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Edebali,
      kesinlikle en güzel etkinliklerden!
      rica ederim, ne mutlu katkım olduysa:)

      Sil
  4. Fotoğraflar çok güzel ..
    Sizi takibe aldım, bende bloguma beklerim ..
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Yağmur Serhat,
      teşekkür ederim.

      Sil
  5. Eylül, izmir'de sonbahardan ziyade "yaz"a ait bir ay gibi geçtiğinden buralara yeni yeni geldi sonbahar diyebilirim. en sevdiğim mevsim, yazık ki burda çok sınırlı günlere hapsolmakta. İzmir'de şıpıdık terlikten çizmeye ani bir geçiş yaşanır genelde. "bahar" dediğimiz geçiş mevsimini doya doya yaşamak güzel olmalı...

    Bu yıl ben de, Eylül'ün son haftasında birkaç günlüğüne İstanbul'da bulunmuş, Sahaf Festivali'ni yakalamış ve birkaç gün de olsa Eylül'ün tadını çıkarmış olduğumdan şanslıyım desene :)

    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili zeze,
      istanbul da hem ilkbahar hem sonbahar gerçekten doya doya yaşanıyor. belki de bundandır bu şehri bunca sevmem...

      Sil