Perşembe, Mart 17, 2016

mim 9- yayınevleri

sevgili colukcocuk mim göndermiş bana! uzun zamandır mim gelmiyordu. en son yine colukcocuk mimlemişti:)
yeni gelen bu güzel mim üzerine finlandiya serime bir es verip araya bu yazıyı alıyorum;)

1. En sevdiğiniz yayınevi hangisi?

yayınevlerinin önemini istanbul'a gelince idrak ettim esasen. zira izmir'de pan kitabevi'ne girer alırdım. sadece kitap fuarlarında hissederdim biraz biraz. istanbul'a gelince, eh zamanla az biraz daha bilinçli bir okur olma yoluna girince, ilk galatasaray lisesi'nin yanındaki yapı kredi yayınevi'nde keşfettim bu zevki. e hem bu nedenle hem de en sevdiklerim sabahattin ali, yaşar kemal, cemal süreya, amim maoluf, yusuf atılgan, mine söğüt kitaplarını okuduğum yayınevi olması hasebiyle yky benim favorim sanırım. oradan alınan kitapları hemen yakınındaki ara kafe'de çay içerek kurcalamak gerçekten büyük keyif bana göre!
ve fakat, çok sevdiğim birkaç yayınevini daha saymazsam içim rahat etmeyecek. metis (hem edebiyat hem düşünce, öteki serileri), kırmızı kedi ve can da kitaplarını okumaktan çok haz aldığım yayınevleri.

2. Bu yayınevinden okuduğunuz bir kitabı kısaca yorumlayın.

aslında okuduğum diyemeyeceğim ama şu sıralar sürekli elimde dolaştırıp ara ara okumakta olduğum "bu bir çağrıdır" kitabından bahsetmek isterim. yaşar kemal'in yazılarından derlenen bu kitabın, ülkemizin içinde kıvrandığı sorunlar yumağına bakış açımı genişletmem için yardımcı olacağına inanıyorum... 


3. Bu yayınevinden okuduğunuz bir kitaptan bir söz yazın.

yine bu kitaptan bir minik paragraf yazmak istiyorum:
"...
şu dünya, batmış dillerin, kültürlerin mezarlığıdır. daha adını sanını duymadığımız ne kültürler gelip geçmiştir bu dünyadan. anadolu kültürleri bir kültürler mozaiği olduğu için çağımız kültürlerine kaynaklık etmiştir.
..." 
(sayfa, 39) 

4. Yazarın başka okuduğunuz ya da önerdiğiniz bir kitabı var mı?

ince memed 1 ve tek kanatlı bir kuş'u okudum. ve her ikisini de öneririm. ancak, izninizle öncelikle kendime ince memed'i tamamlamayı öneriyorum;)


5. Yayınevinden kitap çıkartsanız ve tutmasa ne hissedersiniz? 

bozulurum sanırım:) sonuçta okunmayacaksa blog yazıyoruz, yazmaya devam ederdik. kitap yayınladığıma göre umutlanmış olmalıyım ve hayal kırıklığı yaşayabilirdim. bir de boş yere o kadar kağıt gitti, yazık günah yahu;/

6. Bu yayınevinden almak istediğiniz kitap hangisi/hangileri?


kitaplığıma hızlı bir göz gezdirdiğimde bu yayınevinden elimde olup da okumadığım kitabım yok. eferim bana:)
o halde ince memed serisini alabilirim;)

2 yorum:

  1. çok güzel ve özenle yazılmış bir yazı olmuş ezgi :) teşekkürler, okurken keyif aldık :) sayende metis'e yazımda yer vermeyi unuttuğumu fark ettim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili coluk cocuk,
      teşekkür ederim, ben de yaparken çok keyif aldım;)
      ben de şimdi tekrar okuyunca sel yayınevi'nden hiç bahsetmediğimi fark ettim;)

      Sil