Çarşamba, Temmuz 20, 2011

elif şafak- iskender


yeni kitabı çıktığı haberine rastladım sabah.
kitabı araştırırken, sözlükte, yazar hakkında yazılanları okurken buldum kendimi.
üzüldüm...
elif şafak, mahrem'le tanıyıp hayran olduğum; ardından da araf, pinhan, şehrin aynaları, bitpalas, baba ve piç, medcezir, siyah süt, aşk ve firarperest olmak üzere toplamda 10 kitabını okuduğum bir yazar...
her birini de severek okudum. mahrem, araf, pinhan, şehrin aynaları ve aşk'ı çok çok sevdim...
genel olarak, yazdıklarının sıradanlaşma, popülerleşme, yüzeyselleşme yönünde gittiğinin farkındayım ve bu durum hoşuma gitmiyor elbette.

lakin, ne olursa olsun, bu derece "bir kalemde silip atma" tarzı yorumlar acımasızca bence...
engin bilgisine, derin düşünme tarzına haksızlık en başta...

yani bi de şu var; popülerleşmesi veya ticarileşmesi hoşunuza gitmeyebilir (benim de gitmiyor şahsen, sonuçta çok sevdiğiniz bir şeyi kaybediyorsunuz bir anlamda).
ama, bu nedenle,
sadece ünlü biri olduğu için, kendisine bu kadar kızabilme hakkı ve kendisini yönlendirme isteği, hiçbirimize verilmiş değildir bence.
bırakınız...

3 yorum:

  1. her şey bir yana kitabın kapağını çok sevdim...

    YanıtlaSil
  2. YAzarı yazdıkları ile değerlendirirsin, kendisi ile değil elbet. Amma yazar da yazdıklarının önüne geçmemeli. Yazdıklarını bir yana bırakıp da siz bana bakın asıl derse hal ve tavırları ile okuyan da okuyucu da kitabı bırakır yazara bakar. Bir kitabın kapağında, yazarın ne işi var? n kapakta yok. Arkada da küçük bir resim yeter de artar bile. Ve ben, yıllarımı hem okuyucu hem de sahaf olarak bir zamanlar vermişsem bu işe şunu biliyorum ki: Bir kitap içindekileri bırakıp, yazarı ile-kapağı ile- kitap hakkındaki yorumlarla öne çıkma çabasına girmişse; yazarın adı, kitabın adından daha büyük puntolarla basılmaya başlamışsa.. Bilin ki o kitap, kitap olmaktan çıkmıştır artık. Bir gün yeniden, Araf gibi Mahrem gibi kitaplar yazabilmesi dileği ile...

    YanıtlaSil
  3. elif şafak, evet, iyiydi, ben de pek severim, ama evet son yıllarda bozuldu, neden biliyor musun, para yüzünden, eşi şu anda medya ve iktidardan çok para alıyor, elif de iktidara kaydı. keşke sadece edebiyatçı olarak kalsaydı, para için düzene uymasaydı.

    YanıtlaSil