Salı, Temmuz 26, 2011

2010 yaz seyahatim- köklerime yolculuk:)

bu yıl tatile çıkamayan ben, geçen yılki muhteşem balkan gezimizin fotoğraflarına baka baka iç geçiriyorum...
geçen yıl, bu kadar çok blog yazan bir şahıs olmadığımdan mütevellit, tatilimi paylaşmamıştım sizlerle.

geçen yaz, hayatımın belki de en güzel 10 gününü geçirdiğim, çok eğlenceli, bol bilgilenmeli, çok kültürlü bir tatil yapmıştım.
7 kişi, bosnahersek'ten başlayıp, hırvatistan'a, karadağ'dan arnavutluk'a ve en son da -memleketim- makedonya'ya uzanan özgür bir tur yapmıştık.
yalnızca ilk çıkış ve dönüş uçakla, geri kalan tüm mesafeler kiraladığımız minibüsle;)

son derece keyifliydi.
umarım nice dolu dolu tatillerim, seyahatlerim olur :)


"tatildebilenotalankız" temalı fotoğraf- ohrid gölü

not: balkanlarla ilgili sorularınız olursa, seve seve cevaplarım;)

4 yorum:

  1. Ah ah ah öyle güzel denk geldi ki çiçeğiiiim :) arnavutluğu çok merak ediyorum, daha çok insanını aslında nasıldı hatırlıyor musun oraları :)Ah ah ah öyle güzel denk geldi ki çiçeğiiiim :) arnavutluğu çok merak ediyorum, daha çok insanını aslında nasıldı hatırlıyor musun oraları :)

    YanıtlaSil
  2. sevgili sweet sunshine,
    :)
    arnavutluk'ta konaklamadık biz.
    sadece, hırvatistan'dan (dubrovnik), makedonya'ya (ohrid) geçerken (4-5 saat) yolu kullandık. tiran'ı gezme fırsatımız oldu biraz.
    genel itibariyle, ekonomik durumu kötü bir ülke. gecekondular çok fazla... aslında bir de yeni yüzü var tiran'ın. blok denen..
    enver hoca'nın etkileri devam ediyor...
    çoğunluğu müslüman, bir kısmı ortodoks, bir kısmı katolik, bir kısmı ateist.
    %5i kadarı rum.
    temelde 2 aşiret/ köken var ülkede...
    iskender (kahramanları) heykelleri var her yerde.
    atatürk'ü çok seviyorlar.
    dilleri, diğer balkanlardan farklı (sırbistan-bosna hersek- hırvatistan çok benzer bi dili konuşuyor).
    kısacası, bir "avrupa" ülkesi gibi değil hiç...

    YanıtlaSil
  3. soru değil de, daha çok fotoğraf istesek?.. :)))

    YanıtlaSil
  4. sevgili nil,
    neden olmasın;)

    YanıtlaSil