Perşembe, Temmuz 28, 2011

sporsuzlukla lanetlenmiş toplum

(rus muyduk da, uzamadık?)

spor yapan insana "aa, zayıfsın ki sen zaten" diye tepki veren bi toplumuz.
sporun sağlıklı yaşamın bir parçası olduğu bilinci kazanabilecek miyiz acaba bir gün?
niye en azından akşamüstleri yürüyüşe/ koşuya çıkma alışkanlığımız yok ki...

hadi erkekler, ucundan kıyısından ilgileniyorlar. ne bileyim, halısahaya gidiyorlar haftada bir...

bizlerinse, bir kadın olarak, mahallenin potalarına çıkıp 2 basketbol atma şansımız yok maalesef.. en azından 14-15 yaşından sonra... (zira, memeler olgunlaşmış, kadınsı görünüm kazanılmıştır...)

işte bu nedenle genetik kodlarımıza "selülit" yazılıp duruyor. bu nedenle boyumuz kısa:/
kışın, bildiğiniz üzre, pilates yapıyorum haftada 3 gün. yazın o da yok.
"e ille merkeze gitmen mi gerek, evinde yap" diyebilirsiniz. lakin, işte ondan bahsediyorum. zorlamadan olmuyor; çünkü, öyle bir kültür yok...

ölücem sporsuzluktan:(

7 yorum:

  1. bende haftalardır sallıyorum sporu.....sıcağı bahane edip

    YanıtlaSil
  2. artık farklı düşünüyoruz gibi geliyo bana. benim çevremdeki pek çok kişi ( kadınlar ) ciddi anlamda sporla ilgileniyorlar. pilates, yüzme

    degişiyor artık bazı ön yargılar :)

    YanıtlaSil
  3. sevgili guguk kuşu,
    sıcakta gerçekten zorluyor ama, haklısın ;)

    sevgili Aslı,
    daha da artmammız dileğiyle ;)
    ancak, sanırım, bahsettiğin kesim çalışan, belli sosyo-ekonomik standartlardaki kişiler? toplumun geneline yayılması, toplumun böyle bir kültürü olması benim istediğim...
    yavaş yavaş olucak belki de ;)

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Ezgi, ben kendimi bildim bileli haftanın 4-5 günü spor yapan biri olarak hiiç üzerime alınmadım ama kesinlikle haklısın. En delirdiğim cimledir bu 'ee, zayıfsın, neden spor yapıyorsun' cümlesi gerçekten :)

    teşekkür ederim yorumun için de ayrıca

    denizsaatcioglu.blogspot.com

    YanıtlaSil
  5. sevgili deniz,
    giydiklerini bu kadar iyi taşımanın sırrı ortaya çıktı;)
    darısı tüm kadınlarımızın başına, sporlu ve fit bir yaşam diliyorum hepimize:)

    YanıtlaSil
  6. Ezgi'cim ben de spor yapmayı çoook istiyorum ancak henüz başlayamadım evde yaptığım yogam vardı o da evlilik derken rafa kalktı. En kısa zamanda başlayacağım, bu zihniyet ne yazık ki ruhumuza işlemiş ama son senelerde özellikle çalışan kesimde iş sonrası ciddi bir spora gitme kültürü söz konusu. Böyle böyle daha da yaygınlaşacak umuyoruz :/



    http://gizliteras.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  7. sevgili giz,
    ben de eylülde pilatese döneceğim yeniden;)
    spor yapan bir toplum olabilmemiz dileğiyle;)

    YanıtlaSil