Pazar, Ağustos 21, 2011

hakan günday-az

yılın 8. ayı biterken 6. kitabımı bitirdim ben ancak...


oldukça hareketli ve akıcı, zekice kurgulanmış bir roman...
ama sanıyorum ki, fazlasıyla "roman".
hepi topu 10-15 karakterin hayatlarının kesişiyor olması başlarda şaşırtıp hayran bıraksa da, sonlara doğru "yok artık, bu kadar da olmaz" hissi yaşatıyor... gerçeklikten uzaklaşıyor sanki biraz.
biraz da "sert". kan, acı, acımasızlık hiç eksik olmuyor...
karakterler hiç sıradan olmayan, oldukça ilginç kişiler. mezarlara su dökerek para kazanan çocuklar, tarikat üyeleri, korsan kitapçılar, sado-mazolar vs...
yazarın dili kullanışı ise oldukça hoş.
daha önce okuduğum hiçbir kitaba benzemeyen sıradışı iki hikaye... iç içe geçen...
özellikle de hareketli ve sıradışı öyküleri sevenlere -naçizane- tavsiye olunur.

9 yorum:

  1. hiç duymamıştım desem ayıp etmiş olur muyum?
    şaka bir yana mutlaka okumaya çalışacağım şayet bu sıralar farklı bir yazar okuyasım var.teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Kinyas ve Kayra da o kadar övgü aldı ki...
    Merak etmemek elde değil şimdi Az'ı da..

    YanıtlaSil
  3. Aa ben de duymamistim merak ettim simdi bakk, hemen gidip alinmali :)

    YanıtlaSil
  4. bak bu kaçıncı karşıma çıkışı bu kitabın, demek ki okunacak :)

    YanıtlaSil
  5. adresim değişti.
    profilimden girebilirsin.
    veya,
    sadevederin.blogspot.com
    :)

    YanıtlaSil
  6. Ben de duymamisim. Alip okuyacagim,merak ettim. Blogger N'lerini seciyor da En Cok Bilgilendiren Blogger olarak secmem bosuna degil. Bak yine bir sey ogrendim:)
    http://birazhayat.blogspot.com/2011/08/blogger-nlerini-seciyor.html

    YanıtlaSil
  7. sevgili VaMoS BieN,
    haklısın. bir sonraki hakan günday durağım o olacak sanırım;)
    sevgili CherrybLossomgirL, Modafobik ve nil,
    benim tanışmam da çok eskilere dayanmıyor aslında. az'ın ilk çıktığı dönem taksim metroda afişleri vardı, o şekilde aklımda kalmıştı. ama metroda reklam olunca, popüler bir yayın sanarak pek de dikkatimi çekmemişti. bu aralar bloglarda yorumlarını okudukça araştırdım ve popülerliği geç bildiğin "yeraltı edebiyatçısı" olarak tanımlandığını fark ettim;)
    sevgili deep,
    geleceğim;)
    sevgili Lulu,
    çok teşekkür ederim, gerçekten çok mutlu oldum,)

    YanıtlaSil
  8. Ben de o kadar merak ettikten sonra, bu kitabi bir gecede okudum. Bu aksam da yazdim, bakmak istersen http://birazhayat.blogspot.com/2011/09/az.html
    Paylasimin icin tesekkurler.

    YanıtlaSil
  9. sevgili Lulu,
    gerçekten çok sürükleyici kitap.
    hemen bakıyorum yazına;)

    YanıtlaSil