Çarşamba, Ekim 05, 2011

güzel tespit.. düşündürücü..

haluk bilginer, milliyet sanatın ekim sayısındaki röportajında şöyle söylüyor:
"kimse zülfü livaneli film çekince mahsun'a gösterdiği tepkiyi göstermedi."

öylesine katılıyorum ki bu söylediğine...
önyargı ve "birkalemdesilme" alışkanlığı olan eleştiri meraklılarıyla dolu ortalık...

oysa, tutarlılık önemli. neyi neden savunuyoruz, neyi neden eleştiriyoruz...
mahsun'u eleştirenler, film çekmenin eğitim alınarak yapılması gerektiğine ya da müzisyenlerin film çekemeyeceğine mi inanıyor, yoksa, mahsun'un film çekemeyeceğine mi...

6 yorum:

  1. İyi de Zülfü Livaneli bildiğin sanatçı. Müzik de yapıyor, Kitap da yazıyor Film de yapınca hiç yadırgamam. Çünkü adamın sanatçı.

    Ama Mahsun bir sanatçı değil, sadece bir arabeskçi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili alter ego,
      zülfü livaneli çok takdir ettiğim biri, ona lafım yok.
      yazıda vurgulamak istediğim nokta bazıları için taşıdığımız "ön yargı" idi..

      Sil
  2. doğru demiş haluk bilginer...eleştirirken acımasız olunuyor bazen, önyargılı...oysa herhangi bir eser üretilip izleyiciye/okuyucuya sunulduğunda karşılığını bulur zaten...herkes üretmekte özgür olmalı...iyi ya da kötü...kötüyü de yapmaya hakkı yok mu insanın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili özge,
      aynen;)
      herkesin ürettiği ürün üzerinden elbette eleştiri yapılabilir.
      ama daha ürünü görmeden, fikre bile tepki vermek biraz acımasız ve ayrımcı geliyor bana.

      Sil
  3. VALLA BEN İÇİMDEN BENZER TEPKİYİ GÖSTERDİM. Livaneli vasat işler sanatçısıdır: Vasat müzisyen, vasat yazar, vasat yönetmen,vasat köşe yazarı, vasat siyasetçi.. Ama zaman, imaj devri. Parlat ki parlayasın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili AVRAM,
      ben severim zülfü livaneli'yi.
      en çok da şarkılarını..

      Sil