Cumartesi, Aralık 24, 2011

ah muhsin ünlü- gidiyorum bu



onur ünlü'nün ilk baskısını kendisinin yaptığı tek şiir kitabının, 5. -ve sanırım son- baskısı var elimde bir süredir... hepi topu 70 sayfalık kitabı okuyorum, sindirmeye çalışıyorum. zira, kolay değil anlamak.. dizeler, müthiş bir birikimin, bilginin ve zekanın ürünü. oysa, onları kaleme aldığında 20-25 yaşında genç biri onur ünlü!

kapağında ferdinand hodler'in hayal kırıklığına uğrayanlar resminin bulunduğu kitabı açar açmaz, daha yazarın özgeçmişinden başlıyor ilginçlikler:

"ah muhsin ünlü 1973 yılında izmit'te doğdu. altı yaşından itibaren yirmi üç yıl boyunca öğrenci olarak yaşadı. (...) 22 haziran 1993 günü akşamı, saat altıya çeyrek kala başladığı şiir çalışmalarına, 4 eylül 1998 sabahı on biri yirmi beş geçe son verdi. tekrar şiire başlamak için uygun koşulların oluşmasını tevekkülle ummak istiyor."

ve kitaptaki şiirler de son derece ilginç, bolca kelime oyunlu, anlaşılması zor ve çoğu zaman göndermeli.

daha önce de yazdığım gibi, (http://pinkket.blogspot.com/2011/11/celal-tan-ve-ailesinin-asr-ackl.html) onur ünlü'nün değişik ve karışık bir kafası var kanımca. lakin, ziyadesiyle çalışıyor o kafa! anlamaya çalışmalı.

5 yorum:

  1. bir gün bu şiir olayından ben de anlamak istyorum. bir şiir okudum çok derin anlamlar taşıyordu diyeceğim günlerin çok uzakta olmamasını ümit ediyorum :D

    YanıtlaSil
  2. hic okumadim onun siirlerini.. ben siirleri pek sevmem acikcasi.. daha cok mevlaninkiler hosuma gider.. öyle ask mesk siirlerinden hoslanmam.. =P

    YanıtlaSil
  3. sevgili men de boor,
    :)
    ben de kendimce severim, çok anlar mıyım bilmem... bir dönem epey okurdum (lisedeyken), ama, artık pek okuduğumu söyleyemem:(
    cemal süreya, can yücel, özdemir asaf favorilerimdir;)

    sevgili want more fashion,
    aşk meşk konulu değil onur ünlü'nünkiler de. lakin, şiire başlamak için pek uygun kişi onur ünlü değil sanırım;)
    mevlana seviyorsan, hayyam'ı da seversin belki...

    YanıtlaSil
  4. özgeçmiş çok değişikmiş merak ettim şiirleri

    YanıtlaSil
  5. sevgili mine,
    filmlerini seviyorsan bak istersen bir şiirlere de;)

    YanıtlaSil