Pazar, Aralık 25, 2011

l'illusionniste


filmi ilk, sevgili lulu'nun blogunda gördüm:
http://birazhayat.blogspot.com/2011/10/lillusionniste.html

görür görmez dikkatimi çekti. izlemekse, henüz kısmet oldu.

çok tatlı, naif ve hüzünlü bir animasyon filmi.
2010 yapımı bu güzel filmin senaryosu jacques tati'ye ait. senaryoyu uyarlayıp yöneten ise sylvain chomet. her ikisini de çok merak ettim, özellikle de tati'yi. tanımak için diğer yapımlarını da izlemeyi planlamaktayım.
filmin estetik yönü&görselliği gerçekten çok güçlü; keyifle izleniyor, akıp gidiyor. diyaloglar çok çok az, her şey çizimlerle anlatılmaya çalışılıyor. ışığın dönüşümünü kullanış çok başarılı.

filmin konusu ise;
1950'lerde, odakta sihirbaz olmak üzere, kukla oynatıcılığı (vantrilokluk) ve palyaçoluk gibi, modern zamanla ve değişen eğlece anlayışı ile birlikte geçerliğini yitiren meslek erbablarının düştüğü hal.

genel anlamda, bir modern toplum/ tüketim çağı eleştirisi..
tati'nin düsturu "old is good, new is bad" imiş zaten... bir "altınçağ sanrısı" var sanırım onda da..

oyuncu cansel elçin de oldukça güzel yazmış film hakkında, okumak isterseniz:
http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?aType=RadikalHaberDetayV3&Date=&ArticleID=102809

8 yorum:

  1. of ya of bu aralar neredeyse hiç filim seyretmiyorum ayıp bana : (

    YanıtlaSil
  2. ya son dönemin en iyilerinden bence. :)

    YanıtlaSil
  3. ben de izlemek istiyorum, paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. sevgili mine,
    hiiiç kızma kendine, sen de çok okuyorsun;)
    sevgili Özgür Ceren Can,
    ben de çok etkilendim!

    YanıtlaSil
  5. sevgili zeze,
    izle de paylaş bakalım, sen de sevecek misin;)

    YanıtlaSil
  6. animasyonları ben de çok severim.bunu da seyretmeye alıyorum!

    YanıtlaSil
  7. nostaljik guzel bir filme benziyor, izleme listeme aliyorum! paylasim icin tesekkurler. bir film de ben tavsiye edeyim nacizane, tabii eger henüz izlemediyseniz; Martin Scorcese'nin Hugo'su. Ruhu cocuk kalanlardansaniz görsel ve düşsel bir şölene hazir olun :)

    YanıtlaSil
  8. sevgili Buket,
    seveceğini düşünüyorum. izledikten sonra paylaşırsan sevinirim;)

    sevgili thekitchencrashers.com,
    umarım seversin, izlediğinde senin de yorumunu merak ederim;)
    teşekkür ederim tavsiye için. ben de onu listeme aldım;)

    YanıtlaSil