Cumartesi, Aralık 03, 2011

belirli günler/haftalar/aylar/yıllar ve tarık zafer tunaya

ilkokul 3. sınıfta "belirli günler ve haftalar" kitabı aldırmıştı öğretmenimiz. küçük ve de incecik bir kitaptı. neden bilmem, yazarını da hiç unutmam hatta; ali sencer.
orada taş çatlasa 20-30 "belirli gün/hafta" vardı.
15-20 yılda ne oldu nasıl olduysa, şimdilerde gün geçmiyor ki bir şeyi anmayalım, kutlamayalım.
bugün de dünya engelliler günü!
(ben 5 aydır engellilerle çalışıyorum. okulda görev yaparken kendi isteğimle bunu istedim. en çok da onları tanımak, önyargılarımı ve kaygılarımı aşmak için sanırım. önceden, engellilerde beni endişelendiren bir şey vardı, nasıl davranacağımı bilemezdim ve bu duygum beni çok rahatsız ediyordu. şimdi, kısa bir süre olmasına rağmen oldukça rahatım engellilerle iletişime geçerken...
yapılması gereken çok şey var engelliler ve aileleri için...
ve fakat bu konuyu daha geniş bir zamana bırakıyor ve olumlu gelişmelerin olması dileğimle konuyu noktalıyorum.)

aynı zamanda 6. rakı haftası da bugün itibariyle başlamış durumda (3-10 aralık). http://www.dunyarakihaftasi.com/index.php
5 aralık da dünya gönüllüler günü.

sizin için, meb'de 2005 yılı itibariyle geçerli olan işbu listeyi buldum:
biraz incelerseniz "etik günü", "nüfus günü" gibi enterasan günlere rastlayacaksınız;)


bir de, bu ay tarık zafer tunaya'da nuri bilge ceylan filmleri (kasaba, mayıs sıkıntısı, uzak, bir zamanlar anadolu'da) ve kako si? gösterimde.
bilginize efenim;)
şahsen ben, vizyondayken fırsat bulamadığım kako si? ve bir zamanlar anadolu'da gösterimlerini kaçırmamayı düşünüyorum. sizlere de iyi seyirler.

2 yorum:

  1. ne kadar iyi, güzel bi'şey yapıyorsun Ezgi, kutluyorum seni :)

    sevgiler Yonca

    YanıtlaSil
  2. sevgili yonca,
    teşekkür ederim. mahçup oldum.

    YanıtlaSil