Pazar, Aralık 11, 2011

deli deli olma

yollara düşmek var aklımda ne zamandır...
yine çağırıyor şehirler, otobüsler ve trenler...
görmediğim öyle çok şehir var ki yurdumda
hangi birine gitmeli önce, karar veremiyorum..
kars düştü aklıma bir zamandır.
oysa ne bilirim ki hakkında...
arıcılık, kaşar, kaz'dan ibaret bilgim.
hem orhan pamuk'un kar'ı bile okunmadı daha...
kosmos'u izlemişim bi (bkz: http://pinkket.blogspot.com/search/label/kosmos)...

"hadi" dedim, "oturayım da deli deli olma'yı izleyeyim, hazır kars'a merak salmış iken."
iyki de izlemişim!
son derece naif, sade ve sıcak bir hikaye.



şerif sezer, tarık akan gibi usta oyunculara eşlik eden başarılı oyuncular.
örneğin ben filmlerdeki çocuk oyunculardan genelde hazzetmememe rağmen, 13 yaşındaki alma'yı (cemile nihan turhan) çok sevdim.
tarık akan da saçıyla sakalıyla tam bir rus olmuş gerçekten...


ayrıca, filmin resmi sitesi de hoş, piyanoyu çalmaya doyamayacaksınız;)

ahanda bu da film için mini sözlük (sizin için yaptım:)):
malakan: kars'ın 1877'de işgali ile rus yöneticiler tarafından bazı köylere yerleştirilmiş topluluk.
yeke kişi: (kars ağzında) koca adam.

2 yorum:

  1. urfaya bekleriz, bi mırra içirtmeden de göndermeyiz :D

    YanıtlaSil
  2. sevgili men de boor,
    neden olmasın? güneydoğu da hep görmek istediğim bir bölge;)
    kahveye bayılırım,ama mırra içmedim hiç, çok mu sert?

    YanıtlaSil