Pazar, Ocak 29, 2012

funny games- m. haneke


haneke'den yine insanı gerim gerim geren, rahatsız eden bir psikolojik gerilim.. bir burjuvazi eleştirisi, modern çağda güvenlik ihtiyacı sorgulaması...
her an "ne oluyor, şimdi ne olacak" diye heyecanla beklenerek izleniyor.

oyuncu seçimi çok iyi:
naomi watts (21 grams'dan hatırlayalım)
tim roth (reservoir dogs ve pulp fiction'dan hatırlayalım)
michael pitt (dreamers'ın taş amerikalısı)
brady corbet ("henüz 19 yaşındayken sergilediği başarılı performansa dikkat" diyorum)

iyi seyirler efendim;)

not: esasen, 1997 yapımı avusturya versiyonu idi izlemek istediğim; ama, bilgisayarımda 2007 yapımı amerikan versiyonunu buldum. yorumlara bakınca, izleyenler 1997 yapımı olanın çok daha başarılı olduğu konusunda hemfikir. bilginize.

14 yorum:

  1. Aslında ülkemde gerilim filmi seyretmeye gerek yok. Haberleri seyretmek yeterli. :)

    YanıtlaSil
  2. çok çok iyi bi film bu.
    :)

    YanıtlaSil
  3. sevgili oyumben,
    haklısın aslında. ama, gerilimli olayları filmlerde görmek daha iyi tabi;)
    sevgili deeptone,
    ben de sevdim filmi. 1997 versiyonunu da izledin mi?
    sevgili Buket,
    ben piano teacher'ı izlemiştim bir de. bu izlediğim ikinci filmi. her ikisini de sevdim;) başka önerebileceğin filmi var mı?

    YanıtlaSil
  4. ivit.
    :)
    orijinali o.
    haneke.
    o iyi.
    öbürü uyduruk biras.
    :)

    YanıtlaSil
  5. sevgili deeptone,
    hımm, onu da izlemeli o halde;)
    teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. Ezgicim ben de merak ettim simdi. Listeme aldim,artik ne zaman izlerim bilemiyorum ama ilk firsatta diyelim:)

    YanıtlaSil
  7. sevgili Lulu,
    iyi seyirler şimdiden;)
    izleyince paylaşırsan memnun olurum;)

    YanıtlaSil
  8. izlenesi gibi.
    izleyeceğim sanırım.

    YanıtlaSil
  9. sevgili Cessie,
    başarılı film kesinlikle.
    hele ki gerilim seviyorsan çok keyif alacağını düşünüyorum. iyi seyirler;)

    YanıtlaSil
  10. 97 versiyonunu ben de izlemedim ancak, tipik Haneke filmi denebilir. Neler olacağını ya dane tür bir dil tutturacağını,filmin açılış sahnesinden anlıyorsunuz. Arabada çalan klasik müzik,camları kapalı alabildiğine burjuva bir çiftin gündelik sohbetine eşlik ederken pilot kameraya geçer geçmez canhıraş bir Metal şarkı patlıyor kulaklarda. Git gel yaşarken müzik ve mekan çekimlerinde.. Filmin ismi düşüyor ekrana. Haneke,o soğuk, sinir bozucu, rahatsız edici açık provakatif sinema anlayışını santim santim işlemiş. Hanekesever varsa, zevkle izleyebilir. ( Ben hayranı olmadığımm için ayıla bayıla izlemedim.:D )

    YanıtlaSil
  11. sevgili AVRAM,
    güzel yorumlamışsın, teşekkürler;)
    hayranı değilim ben de, gerilim film çok tarzım da değil, ama buna rağmen heyecanla izledim ben.

    YanıtlaSil
  12. hanekeninki gerilim filmi sayılmaz.
    insan psikolojisini inceleyen bir filmdi. hanekenin filmleri çok fazla iyidir.
    :)

    YanıtlaSil
  13. sevgili deeptone,
    "psikolojik gerilim" diyorum ben bu tarza;)

    YanıtlaSil