Pazar, Ocak 29, 2012

kibrit çöpleri- murathan mungan

bildiğiniz gibi, murathan mungan'ın yazdıklarını çok severek okurum.

izne izmir'e gelince, ablamın kitaplığında ne zamandır okumak istediğim kibrit çöpleri'ni gördüm ve elimde bir başka kitap olmasına rağmen araya sıkıştırdım.
iyi de yapmışım. bu kitabında da çok güzel tespitlerle ve anlatımlarla dolu 97 sayfalık keyifli bir okuma sunuyor bize m. mungan.
aslında öykü kitaplarını sevmem ben, roman severim. gerçi, öykü değil bunlar; 80 adet "takribi ve vasati kıpkısa öykü" kendi deyimiyle...

bir de, geçenlerde, serrose yıl içinde yeni tanıştığı yazarlarla ilgili yazmıştı:
ben de kendimi bildim bileli, her okuduğum kitabı yazarım, yıl içinde kaç tane okuduğuma bakarım vs. ama hiç o açıdan bakmamıştım. şimdi bakınca, sanırım ben en çok da, sevdiğim yazarlar çevresinde dönüyorum, (murathan mungan, elif şafak, orhan pamuk, zülfü livaneli, yusuf atılgan..) çok fazla yeni yazar tanıma eğiliminde değilim..

geçen yıl tanıdığım yazarlar ise:
onur ünlü
aslı erdoğan
john katzenbach
hakan günday
emma donoghue
j.d. salinger

6 yorum:

  1. Ne çok okunacak eser ve yeni yazar var di mi?

    gGeçen ay Hakan Günday'ın KİNYAS VE KAYRA sı geçti elime..:)

    YanıtlaSil
  2. Kitapciya gidince bunalima giren bir insanim ne kadar cok okunacak sey var diye. Kibrit copleri benim de aklimda olan ama bir turlu baslayamadigim kitaptir. Bu postla belki baslama surecini hizlandiririm. Zulfu Livaneli benim 2011 yili favorilerimden. Suan da Engeregin Gozu'nu okuyorum, daha cok basindayim, bitince belki Kibrit Copleri'ne baslarim

    YanıtlaSil
  3. sevgili crazywomanrosemary,
    ahhh ahhh sorma!!! daralıyorum düşündükçe:)
    az, oldukça başarılıydı. kinyas ve kayra'yı yazmadın sanırım? yorumlarını merak ediyorum kitap hakkında!
    sevgili Lulu,
    ahh canım, aynen!
    kibrit çöpleri 2-3 saatte bitiveren bir kitap, evde olduğun bir akşam okuyup bitirebilirsin;)
    zülfü livaneli seviyorum, "serenad" ve "bir kedi bir adam bir ölüm"ü okumak istiyorum bu yıl ben de;)

    YanıtlaSil
  4. ne okusam şaşırdım artık cidden...sevgiler

    YanıtlaSil
  5. henüz başlayamadım okunacak dört kitap var elimde..okuycam daha..:)

    YanıtlaSil
  6. sevgili chfashiontrend,
    aynen öyle.. okunacak kitaplar listesi her gün kabarıyor, izlenecek filmler de öyle.. nasıl yetişicez bilmiyorum;)
    sevgili crazywomanrosemary,
    iyi okumalar diliyorum;)

    YanıtlaSil