Salı, Ocak 24, 2012

değerliyiz biz, her birimiz.


'kendine iyi bak' deme/ denmez, saçma
kendime bakarım elbet / sen hiç korkma
kendine kalıyor insan eninde sonunda...

dediği gibi sevgili candan erçetin'in, "biz" varız esasen; her şeyden ve herkesten önce...
her şey biz'le anlamlı...

üstün dökmen'in benim de hak veridğim bir düşüncesi vardı. o geldi aklıma bu şarkıda. sizinle de paylaşayım:

her şeyden bağımsız olarak varoluşumuz "1" dir, onun yanına ekleyeceğimiz özelliklerimizin her biri de "0"dır.
yani ben 1'im. benim anne oluşum ile 1'in yanına bir "0" ekleriz ve 10 olurum. benim öğretmen oluşum için bir "0" ekleriz ve 100 olurum. vs. vs.
ama ben (yani 1) olmazsam hiçbiri olmaz...


14 yorum:

  1. Cok anlamli bir yazi olmus. Cok begendim. Kesinlikle once 1 olmali ve o 1 in kiymetini cok iyi bilmeliyiz

    YanıtlaSil
  2. bazen nasılda unutuyoruz dimi kendimizi, nasıl önemsemiyoruz bir tarafa atıyoruz ben olma bilincimizi bunu hiç unutmamak lazım aslında Ezgicim çok haklısın..

    YanıtlaSil
  3. ne zamandır bloguna yorum yazamıyordum ama şimdi düzelmiş glb , benim açımdan :)

    YanıtlaSil
  4. kiminin 1'i kiminin 0'ına eş değer olunca başlıyor zaten sancı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. peki ya sizce o 1 i oluşturan ne?

      Sil
    2. aslında ezgi'nin dediği gibi üstün dökmen'e göre her şeyden bağımsız olarak varoluşumuzu '1' olarak kabul edersek, 1'i oluşturan kendimiziz. yani bu evrende başka şeylerin etkisi altında kalmadan sırf benliğimizin getirdiği iradeyle nefes alıp vermemiz, adım atıp yürümemiz, her irade açıklamamız, hatta ve hatta hiç bir tepki vermesek bile tek başımıza salt olarak var olmamız bile bizi 1 yapar.

      ancak ben bir "1" tanımlayacak olsaydım, onu oluşturan şeyleri açıklayabilirdim. söz konusu "1" üstün dökmen'in 1'idir. ve bence bu 1'e çok fazla mana yüklememek lazım. anlatılmak istenileni anlayalım, ve bunun üstüne kafa yoralım yeter.

      ama illa ki benim bir "1" tanımlamamı istiyorsan, ezginin sayfasını daha fazla kirletmemek için başka bir yerde saçmalayabilirim. örneğin asıl "1"in sadece adı üstünde 1 tane olduğuna dair. bizim varoluşumuza hayat veren bir "1". :))

      Sil
  5. sevgili Lulu,
    teşekkür ederim;)
    sevgili Milena,
    bir şeyler peşinde koşuyoruz sürekli, sanırım bu telaşta unutuyoruz kendimizi..
    sevgili Buket,
    aa öyle mi, neydi ki acaba sorun? neyse, düzelmesine sevindim;)

    YanıtlaSil
  6. sevgili Met,
    sanırım, üstün dökmen'in söylemek istediği, insana "iyimser" bir bakış açısıyla bakarak herkesi "1" kabul etmek salt var olduğu için.. sahip olduklarımız o biri daha değerli hala getiriyor...
    sevgili guguk kuşu,
    üstün dökmen'e göre, varoluşumuz;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok doğru ezgi, ben de tam buraya parmak basmak istemiştim.

      iyimser olmak güzel kimi zaman. ama bazen de realist olmak gerekir. eğer her güzel şeyden sonra yanımıza 0 ekleyip çoğalıyorsak, kötü ve çirkin şeylerin de bizden alıp götürdüğünü kabul etmemiz gerekir. yoksa yanılıyor muyum?

      mesela bir anne bebeğini kaybettiğinde sadece 1 sıfır mı azalıyor kendi varoluşundan doğan 1'den. kendisi 1'di, bebeğiyle birlikte 10 olduysa, bebeğini kaybettikten sonra yine o eski 1 haline mi dönecek. yoksa çok daha pahalı bir bedel midir bu? yine aynı halde mi kalıyor o anne? ya da kaybettiklerimiz bizden ne kadar götürüyor? 3 mü 5 mi? geriye bizden ne kalıyor?

      bebeğine kendi hayatından daha fazla değer veren anne bebeğini kaybedince, gerçekten de var olmanın bir anlamı kalıyor mu? yani biz hayatımızın anlamını kaybedince?

      işte bu noktada ben diyorum ki, bizi 1 yapan salt biz değiliz. bizi 1 yapan değer verdiklerimizdir. değer verdiklerimizi her zaman bizim penceremizden bir 0 olarak göremeyiz. bazen bir başkasına o kadar değer veririz ki, onun gidişi bizim yanımıza bir - işareti koyar. -1 oluruz önce. sonra onsuz geçen her saniyede aldığımız her solukta yanımıza bir sıfır daha eklenir. -10, -100, -1000...
      inanmazsanız genç werther'e sorun örneğin.

      öyleyse 'ben olmasam hiçbiri olmaz' diyebilir miyiz?

      Sil
  7. Bilgisayarlar sadece ikili sistemden anlarlar: Dijital bilginin iki parametresini; 0 ve 1’i.
    Bu iki parametreyi, kadın ve erkeği temsil edecek şekilde yorumlayabilirsek insanoğlunun dijital benliğini keşfetme imkanımız olabilir diye düşünüyorum. (Hı hı, kafayı yemiş.)
    Şöyle ki:
    İnsanoğlunun dijital benlik sisteminde; 1 erkeği, 0 ise kadını temsil etmektedir. (Kadınlar hemen alınmasın, bu benzetme, sayısal değerler göz önüne alınarak değil, sayıların şekilsel olarak organ benzeşmesine göre yapılmıştır. Manyakça evet ama öyle işte.)
    Diğer yandan kadını temsil eden 0, erkeği yani 1′i çarptığında onu yutar, yok eder. Bunu bir kadına çarpılan (aşık olan) erkeğin hayatının mahvolması ile açıklayabiliriz. Fakat 1 (erkek), 0′a (kadın) bölünmeyi başarabilirse sonsuzluğu yakalar. Ancak 0′ın 1′e bölünmeye çalışması oldukça anlamsızdır. Nafiledir adeta. Aslında bu durum, farklı bir bakış açısıyla değerlendirildiğinde; her erkeğin içinde birden çok kadın olmasına rağmen, her kadının içerisinde asla bir erkek olmayacağı anlamına da gelmektedir. Tüm bunların yanı sıra 1, 0′ı, uygun bir şekilde (10) yanına çekmeyi başarabilirse değeri on kat artacaktır. Fakat uygun olmayan bir beraberlikte 0, 1′ e hiç bir şey katamayacaktır. (01) Hmm. Sonra 1′i, 0 ile toplarsak (erkek ve kadının birbirini anlaması) sonuç 1 için değişmeyecek, oysa 0, 1′in ona kattığı değer kadar artacaktır. Ve sonunda 0′dan 1 çıkartılırsa (yani kadın erkeği terk ederse) 1, -1 olacaktır. Bu durumda erkek negatif uzaya geçecek, hayatının anlamı kalmayacaktır. Oysa 1′den 0 çıkartılırsa (erkek kadını terk ederse) erkek ve kadın için sonuç değişmeyecektir.
    Bu arada umarım matematikçiler bu yazdıklarımı okumazlar. Adamlar ayar tutmaz valla. Ehi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu mantığa göre erkek yanına ne kadar kadın çekerse değeri o kadar artar.

      "Tüm bunların yanı sıra 1, 0′ı, uygun bir şekilde (10) yanına çekmeyi başarabilirse değeri on kat artacaktır."

      O halde bir sıfır daha alalım yanına 100, bir sıfır daha 1000 ve bu böyle sürer gider...

      Sil
  8. tek başına 1 de çok bir anlam ifade etmiyor ama..yanına 0lar koyarak çoğaltmalıyız hayatımızı

    YanıtlaSil
  9. analatik bi zekadan yoksunum, ama düşüncem, dünyayı biz erkekler idare ediyoruz. sokakta, mecliste, gece, gündüz,
    barlarda, savaşalarda, sivil toplum örgütlerinde kadın hep azınlık. büyük metropolleri düşeresek, türkiye gerçeği budur...friend connect nedense kabul etmedi, bloğunuzu beğendiğim için sizi arkadaş listeme ilave ettim.
    sevgiyle.
    tolga

    YanıtlaSil
  10. sevgili met,
    öncelikle, "saçmalama" olarak düşünmüyorum ben, düşüncelerin değerli;)
    sanırım üstün dökmen, tam da "yaşamın anlamını hiçbir şeye bunca bağlamamaya" vurgu yapıyordu... goethe'yi okuyacağım, listemde;)
    sevgili oyumben,
    :)farklı bir açıdan bakmışsın sanırım;)
    sevgili severim deliyi,
    aynen öyle, yanına eklediklerimizle değerimizi artırmak elimizde;)
    sevgili TOLGA,
    konu nasıl kadın- erkek'lere geldi anlamadım;)
    ama, şahsi fikrim şudur ki, kamusal alanda kadının daha fazla olduğu bir dünya daha şefkatli, daha renkli ve daha az şiddetin olduğu bir dünya olacaktır..
    ayrıca, bunu bir tek ben demiyorum; bilim de öyle diyor;) elif şafak bir yazısında benzer bir araştırma sonuçlarından bahsediyordu..
    teşekkür ederim, blogumu beğenmene sevindim;)

    YanıtlaSil