Pazartesi, Şubat 13, 2012

faşizan zihniyet her yerde- volume 2


"herkes kendi zenci'sini yaratıyor ve o şekilde mutlu oluyor." dedi bir arkadaşım...
haklıydı...
kendimizi, diğerlerinden farklı/ üstün görmeye pek meraklıyız hepimiz... puan veriyoruz, değer biçiyoruz insanlara kafamızdan... kendimizden yukarıda gördüklerimiz var, aşağıda gördüklerimiz var...

en çok da feysbuk'ta görüyoruz bunun tezahürünü... saçmasapan gruplaşmalar, klikleşmeler ve öteki'ni daha küçük görmeler.
izmir mesela... (bir izmirli olarak, insanların "salt izmirli olmak"tan ötürü kendilerini "üstinsan" olarak görmelerinden ne denli tiksindiğimi bilenler bilir)
ve daha pekçok örnek...
insanların içindeki faşist nasıl çıkıverdi , şaşkınlıkla seyrediyorum.

8 yorum:

  1. Aman aman çok şükür öyle bir huyum hiç yoktur ve kendini başkalarından büyük görenlere çok gıcık olurum ama bak şimdi kendi büyük görenleri dışlıyor oldum:) hepimiz insanız ama bir de öyle insanlar var ki, mesela gazetede okuyoruz köpeği tekmeleye tekmeleye öldürüyor, kameralara yakalanıyor bir üniversite öğrencisi! Şimdi bu tipleri ben aşağı görüyorum kimse kusura bakmasın ya da öz kızına, öz bacısına kötü şeyler yapanları, satanları...

    Facebook'umu kapattım ben, evet gruplaşmalar var, İzmir'li olmak niye bu kadar büyütülür ben de hiç anlamadım, (İzmir'li değilim, 12 yaşındayken iki kez günübirlik gezmişliğim var babamla o kadar) yine de faşistlik biraz ağır olmuş gibi geldi bana, bir baktım benim oturduğum semt (Üsküdar Çiçekçi) için de facebook sayfası açılmış:)ama nostaljik, böyle eski arkadaş, komşuları bulma amaçlı bir sayfaydı..

    YanıtlaSil
  2. aynı rahatsızlığı ben de hissediyorum. fb artık arkadaş çevrelerimize bu zihniyetin sızdığını gösteriyor ve hiç ummadığım kişilerden beni çok şaşırtan tepkilerle karşılaşıyorum. çok fena...

    YanıtlaSil
  3. değindiğin konuya katılıyorum, sonuna kadar haklısın...ve fekat; bence facebookda cereyan eden olayların bu kadar ciddiye alınası bi ortamda tezahür etmediği kanısındayım...o tatlı canını sıkmaya değmez...saniyeden bile kısa bir zaman ayırarak tıklanaraktan bi gruba dahil oluvermek ne kadar gerçek bir aidiyet olabilir ki? (olumlu ya da olumsuz her anlamda kastediyorum)

    YanıtlaSil
  4. sevgili bücürükveben,
    ben de aynı ikileme düşerim "kendini büyük görenler"e atıp tutarken.. (ah insan, nasıl bir varlık?! ille kendini koruyor...)
    feysbuk hesabımı ben de kapattım 3- 4 ay önce. çok da memnunum bu kararımdan. ziyadesiyle çığrından çıktı artık feysbuk..
    gruplaşmak, bir yere ait olduğunu hissetme ihtiyacı insanın doğasında var elbet... pek çok grup var evet, izmir sadece bir örnek.. benim tahammül edemediğim ise, "salt sahip olduklarımız/ ait olduklarımız" ile böbürlenmemiz...

    YanıtlaSil
  5. sevgili alkım,
    evet, şaşırıyor üzülüyorum ben de..

    YanıtlaSil
  6. sevgili zeze,
    çok haklısın sanırım... kimse, o kadar ince düşünmüyor bir gruba katılırken, bir yere yorum yaparken... özensiz bir dönemdeyiz zaar.. insan ilişkilerinde özellikle de..
    teşekkürler destek için;)

    YanıtlaSil
  7. bizler ırkçıyız zaten, ayrımları severiz, kast sistemi var bizde.
    :)

    YanıtlaSil
  8. sevgili deeptone,
    çok acı...

    YanıtlaSil