Çarşamba, Şubat 08, 2012

kartopu tatlısı


sevgili izlediğim bloglardan birinde görmüştüm tarifini:
"- 1 kutu krema
- 1 su bardağ pudra şekeri
- 1 su bardağı süt tozu
çırpılıp, buzdolabında 2 saat bekletilir. sonrasında küçük parçalar koparıp yuvarlanarak hindistan cevizine bulanır."
şeklinde oldukça pratik bir tarifti.



dün denemek istedim. lakin, hazırlanan krema, bir türlü top yapılacak kıvama gelmedi, akışkan kaldı.

ben de moralimi bozmadım elbet;)

pasta altı keki sütle ıslatıp üzerine kivi dizdim (krema oldukça tatlıydı çünkü). üzerine kremayı sürdüm. ceviz ve hindistan cevizi ile süsledim. biraz fazla tatlı olmakla beraber, oldukça lezzetli bir tatlı oldu. afiyetle yedik.

fakat, yine de çok sevimli görünen kartopu tatlısından vazgeçmek istemiyorum! bu tatlının başka bir tarifini bilen var mı?
sanırım, içine margarin gibi katılaştırıcı bir şey eklenmeli..
yardımcı olursanız sevinirim;)

13 yorum:

  1. gece gece canım çekti..ölçüler tutmadıysa denemeyeyim o zaman..:)

    YanıtlaSil
  2. ne güzel bişi bu ama.
    bayılırım.
    bi benzeri var bunun.
    bonbon tatlısı.
    kakao ve bisküvitle yapılıyo.
    yuvarlayıp top haline getiriyosun.
    :)
    nette vardır bulabilirsin.
    :)

    YanıtlaSil
  3. eline sağlık, afiyet olsun ama bilmiyorum tarifini:(yalnız margarin de katarsan ağır olmaz mı? Ama tabii ben kendi yaşıma göre konuşuyorum:))kolesterol filan var tabii...

    YanıtlaSil
  4. bir gün önceden kalan bayat kekleri sütle yumuşatıp biraz vanilya koyarsan dışını erimiş çikolataya ve ardından hindistan cevizine batırırsan enfesss oluyor denemeye değer :)

    YanıtlaSil
  5. sevgili crazywomanrosemary,
    maalesef tutmadı ölçüler. lakin, tadı yerinde, benim gibi yapabilirsin;)
    sevgili deeptone,
    hımm, bonbon tatlısı ha? çok sevimli bir şeye benziyor, bir bakayım;)
    sevgili müjde dural,
    :) evet margarin ve tereyağından hiiiç hoşlanmam ben de, o yüzden o şekilde denemeyi düşünmüyorum ben de.
    sevgili ne var ne yok,
    vaauvv! ne fantastik bir şeye benziyor o, oldukça da yaratıcı! denemek isterim;)

    YanıtlaSil
  6. off harika görünüyor ellerine sağlık ;)

    http://trendsum.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Trendsum,
      teşekkürler;)
      fakat ben yapmadım onu!

      Sil
  7. öf ölçüler tutmuş olsaydıda yapıp yeseydik yahu :)bir de resmini koymuşsun,şimdide tutmadı diyorsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili severim deliyi,
      :) internetten buldum o fotoğrafı ben!
      benim yaptığım düz yuvarlak bir pasta oldu:)

      Sil
  8. Adı da kendisi de pek sevimli :)
    Ellerine sağlık canım..
    Sağlıklı,mutlu haftalar diliyorum..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili **ZEL**,
      teşekkürler. fakat ben öyle yapamadım maalesef:/
      mutlu haftalar sana da;)

      Sil
  9. Ezgicim, ben Bağcılar Psikolojik danışman tayfasından Mesude:) sessiz sessiz takip ediyorum seni:) kartopu deyince yazmadan edemedim. kadınlar kulubu diye bi forum var. orada yemek tarifleri bölümünden tatlılar kısmına girersen "kartopu" nun gerçek ve uygulanmış tarifini bulabilirsin:) ben yaptım ama acelem olduğu için tam dolapta bekletemedim o yüzden borcama döktüm araya muzları koydum. tadı nefisti bence! mutlaka bakmalısın:)

    YanıtlaSil
  10. sevgili mesude,
    vay, nerden buldun beni canım! :)
    sağ ol canım, bir de onu deneyim;)

    YanıtlaSil