Pazar, Temmuz 22, 2012

cipsin formülünü bulduk galipaaa;)

daha önce de yazdığım üzere, yıllar sonra cips sever oldum.
geçenlerde de keyifle yerken, bir yandan da "allaam yareppim, nasıl yapıyorlar acaba, ne koyuyorlar, nasıl pişiriyorlar? keşke cips fabrikasında çalışan bir tanıdığım olsa da anlatsa..." diye geçirdim içimden.

ertesi gün, çok sevgili arkadaşım sevgi ile telefonda "akşama ne pişirsek" diye fikir alışverişinde bulunurken, kızartmayı çok sevdiğimi bildiğinden, bana, kızartma tadında ama daha sağlıklı bir yemek önerdi kendisi:
küp küp doğranıp zeytinyağı, baharat ve tuz ile el yordamıyla karıştırılmış sebzeler yağlı kağıt serilmiş tepsiye konup fırınlanır. 
ben de bu tarifi sebzeleri ince ince halkalar şeklinde doğrayarak yaptım. 
ve fırından tabağıma alıp patateslerin tadına bakmamla "aman allahım, bu cips!!!" tepkisi vermem bir oldu!!!

artık kendi cipsimi kendim yapabilicem!
afiyet olsun :)

6 yorum:

  1. iyi pazarlar!cips ve türevleri yasak bana..:))

    YanıtlaSil
  2. sevgili crazywomanrosemary,
    niçin yasak? belki bu evde yapılanı yiyebilirsin;)
    sana da iyi pazarlar!

    YanıtlaSil
  3. Bizde de patates kızartmasının yerini aldı bu şekilde fırında yapılanı. Çok da hafif, gönül rahatlığıyla yiyor insan =) Ama hiç ince halkalar şeklinde doğramayı denememiştim. En kısa zamanda ev yapımı cipsimi yapacağım =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili kedicik,
      benim de "top" yemeklerimden olacak gibi duruyor;)
      ev yapımı cipsi kesinlikle öneririm;)

      Sil
  4. Hazır cipslerin baharatlarını kaldıramıyorum..:)çilek gibi bazı koruyucular da alerji yapıyor..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili crazywomanrosemary,
      güzel bir özellik aslında;) benim de zararlı şeylere alerjim olsa iyi olabilirdi!

      Sil