Perşembe, Ocak 10, 2013

devlet hastanelerine muhtaç olanlara selam olsun!

bugün kontrollerim için şişli etfal'e gittim yine. orası gerçekten cehennem gibi bir yer, her gidişimde bir daha anlıyorum... bugün de o kadar çok üzüldüm ki.. doktorların, hemşirelerin ve dahi memurların hastalara karşı tavırlarındaki umursamazlık, kabalık ve öfke beni çok etkiledi.. öyle mutsuz ki hepsi ve tüm mutsuzluklarını halktan çıkarıyorlar sanki..  50-60 yaşındaki teyzeleri amcaları nasıl azarladıklarını görseniz şaşar kalırsınız, içiniz ezilir..
hani ben kendim için diyorum az çok okumuş, devlet kurumlarında işleyişi sistemi bilen bir tipim, ne dediklerini bir kerede anlayabiliyorum çoğu zaman.. ya da çok canımı sıkarlarsa "eeee" der en yakın özel hastaneye geçebilirim.. ama parası olmayan onların o tafralı suratlarına katlanmak zorunda..
o kadar acı ki..
ben de devlet memuruyum ve biz gelen her vatandaşa o kadar ilgili ve özenli davranıyoruz ki, başka kurumları bu şekilde görünce aklım almıyor.. 
evet bir doktor ya da memur olarak halinden memnun olmayabilir, iş yoğunluğu çok olabilir, mesleki tatmin yaşayamıyor olabilir... vs vs. bunların hepsini yürekten anlayabilirim.
ama bunların hiçbiri vatandaşa, hele ki hasta ve yardıma muhtaç bir vatandaşa, gereken ilgiyi göstermeme ya da kötü davranma hakkı tanıyamaz, tanımamalı...

16 yorum:

  1. Düşüncelerinize aynen katılıyorum.
    Lakin
    Sadece bahsettiğiniz hastanede değil
    Diğer hastanelerde de durum benzerdir.
    Önce saygı...
    İnsana insan olduğu için saygı...
    Etik değerleri benimsemiş...
    İnsan haklarını benimsemiş...
    Hasta haklarını bilen ve uygulayan
    Sağlık emekçilerini görmek istiyor vatandaş hasta gittiği hastanelerde...
    Şifa bulmak istiyor...
    Azarlanmak değil...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Hüseyin GÜZEL,
      ne güzel özetlemişsiniz olması gerekeni..

      Sil
  2. kesinlikle katılıyorum, ama en havalıları güvenlik görevlileri ve sekreterler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili morumsubalon,
      aynen! ne sanıyorlar kendilerini anlamadım, bir afra bir tafra..

      Sil
  3. ah ya sorma hiç sorma ama özellerin de pek farkı yok inan sağlık işlerinin tamamen şans olduğunu düşünür oldum : (

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili mine,
      maalesef çok doğru..
      bir öncekinde "kendime bi güzellik yapayim" diyerek özele gitmiştim de...
      http://pinkket.blogspot.com/2012/09/bu-bir-hizmet-hastanesi-elestirisidir.html

      Sil
  4. Ben de geçen hafta doğum izni için rapor almak amacıyla Zeynep Kamil'e gittim. Tam 5 saat oradaydım. Gördüklerim karşısında dehşete düştüm. Hamile kadınlara nasıl davranıyorlar görseniz içiniz acır. Her dakika şükrettim halime.

    Devlet Memuru olarak işinden memnun olmayabilirler ama kimse orada çalışmaları için zorlamıyor. Ben 11 yıldır özel sektördeyim, o insanlar özel sektöre geçse zaten o halleriyle kimse çalıştırmaz.

    Gün boyu o kadar sinirlendim ki anlatamam, bir şey soruyorsunuz adam gibi söylemiyorlar, dediğin gibi biz sözde okumuş etmiş insanlarız ama inan ki ben bile aptal gibi hissettim kendimi sayelerinde.

    Zaten doğum ve kürtaj konusunda nasıl davrandıklarını son 1 haftadır Ayşe Arman'ın yazılarında okumuşsundur. Orası daha da içler acısı. (http://ush.re/gvkz)

    Ne diyim ki Allah o hastanelere mecbur olanlara yardım etsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili oZGe,
      ayşe arman'ın yazılarını baktım, yine çok acıdı içim..
      dediğin gibi, allah herkese şifa versin de hastanelere düşürmesin!
      bebişini rahatça doğurmanı ve güzel güzel büyütmeni dilerim bir de;)

      Sil
  5. ezgi aynı hezeyanları ben de yaşıyorum her devlet hastanesine gittiğimde. doktor arkadaşlarım var onların da ne kadar ağır koşullarda çalıştıklarını biliyorum ama dediğin gibi bunun çözümü acılarını hastalardan, hele de çaresiz insanlardan çıkartmak olmamalı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili nil,
      günde 500-600 kişiyle muhattap olmak hiç kolay değil, devlet memurluğu özellikle büyük şehirlerde zor biliyorum.. kendimden biliyorum..
      ama bu kadarı çok fazla..
      ekstra bir şey beklemiyor kimse, hani özel ilgi, güleryüz vs.. sadece insana insan olduğunu hissettirsinler, gerekli bilgilendirmeleri yapsınlar yeter..

      Sil
  6. onlara birisi demeli ki, hastalar olmasaydı eğer, doktorluk beş para etmezdi!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili ikizaynası,
      hee yaa! ne doğru söyledin.
      eski bir eğitim bakanımızın "şu okullar olmasaydı maarifi ne güzel idare ederdim" dediği gibi...

      Sil
  7. ya işler ne yazık ki o kadar da kolay acıklanabılecek gibi değil. Türkiye de sağlık sistemı son 10 yılda alt ust edıldı. Tum sağlık çalışanları için hayat ızdırap halıne geldı. Yapılan iş hakıkaten çok zor. Günde yaklasık 250 tane mutsuz ınsanla ve yakınlarıyla uğraşmak( 250* 3), tum hayatının da böle gececek olması kişide son derece büyük bir tükenmişlik yaratıyor. Ancak haklısınız bu çalışma biçimi , hastayı azarlama ya da kötü davranma hakkı tanımaz kımseye. Fakat nolur anlamaya calışın. Sağlık çalışanı olmak bankacı olmaya ve orada 300 musterıyle uğrasmaya benzemıyor. Ben açık ve net; allah düşmanımı sağlık çalışanı yapmasın derım ..Ne yazık ki. Ve başlığınızda ki; devlet hastanelerı meselesi önermesi bence hatalı. Ozel hastanelerde hastalar patronlar için müşteridir ve müşteriye hep muamele yapılır. Hastada kendını hastaneye para ödediği için herkesi satın aldığını düşünerek gider oraya. Önermenız ne bana kalırsa etık anlamda hata taşıyor. Neyse blogunuzu severek takıp edıyorum. Iyı kı yazıyorsunuz. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili pazariseverim,
      sağlık sektöründe çalışmak zor, buna hiçbir itirazım yok, olamaz da..
      ya da devlette hiçbir mesleki tatmin yaşayamadan çalışmak da zor ve eninde sonunda "mesleki tükenmişlik" yaşatabilir insana..
      evet.
      ama, yukarıda da dediğim gibi, beklentim sadece insan gibi davranılması..
      ve bir şey söyleyeyim, en acısı da neydi biliyor musun? mesela bana üstü başı dökük teyzeye davrandığı kadar kaba davranmıyor!! beni kendiyle daha bi "eşit" görüyor çünkü ve yoksulu daha bi "aşağıda"..
      beni asıl yaralayan buydu sanırım..
      özel hastaneleri, mevcut sağlık sistemini savunmuyorum asla.. özel hastanede saygı gösteriliyorsa sana değil parana gösteriliyor sonuçta..
      ki orada da belki aşağılanıp azarlanmıyorsun; ama, aman aman iyi bir hizmet de alamıyorsun.
      ki onu da yazmıştım:
      http://pinkket.blogspot.com/2012/09/bu-bir-hizmet-hastanesi-elestirisidir.html

      neyse, teşekkürler. bunu duymak çok güzel;)

      Sil
  8. ben de kamu kurumu çalışanıyım ve çok yoğun bir tempomuz var. bu nedenle hakikaten insanın "insan göresi gelememe noktasına gelme" duygusunu iyi bilir ve anlarım. ancak doktorlarla alakalı "pazarıseverim" e yazdığın yanıttaki tespitin çok acı. ek olarak benim de doktorlarla ilgili şöyle bir tespitim var: benim çalıştığım kurumda karşılaştıklarımın (yani dışarda "sade vatandaş" olarak hizmet alanların), illa ki "doktor" olduklarını belirtmeleri; eğer ki anlatılanları anlayamazlarsa da mutlaka "okumuş insanlar" olduklarını vurgulayarak tepki göstermeleri ile öyle çok karşılaşıyorum ki...böyle davranmayanları elbette ki ayrı tutuyor ve mesleklerinin çok özel, önemli olduğunu biliyorum ama kendilerini çok üstün görenlerden, ünvanlarına sığınarak ayrıcalık isteyenlerden gerçekten hiç hazzetmediğimi de belirtmeden edemeyeceğim. bilmeleri gereken şey şu ki; her meslekten insana ihtiyaç olduğu ve tıp okumuş olmalarının her konuya vakıf olacakları anlamına gelmediği... yani onların da farklı bir kurumdaki uygulamayı anlayamamaları diğer vatandaş kadar normal. buna bu kadar şaşırmaları bana gerçekten çok komik geliyor :)

    bu arada ben de doluydum içimi döktüm ;)

    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili zeze,
      aynen.. ben de karşılaşıyorum ara ara "insanlar ve doktorlar" olarak sınıflama zihniyetindeki kibirli doktorlarla.. çok sinir bozucu.
      dediğin gibi, önemli saygın bi meslek ama, toplumun bunca abartmasından dolayı da epey havalanıyor bazıları..
      senin de paylaşıp rahatlaman da ne iyi oldu;)

      Sil