Çarşamba, Eylül 18, 2013

bütün değerler aynı hızla kirleniyordu/ birinciliği saygıya verdiler...

üç gündür hasta yatıyorum ve ancak bugün bilgisayarımı açabiliyorum.
ve açtığımda 2010'daki yazılarıma "adsız" adıyla 13 adet hakaret içeren yorum geldiğini gördüm.
ilk defa başıma geldi ve çok üzüldüm.
merak ettim, daha önce başına gelen var mı? 

sevgili "adsız" başta olmak üzere tüm okuyanlara söylemek isterim ki:
blog yazmaya başladığımdan beri "ezgi burası sadece senin okuduğun bir yer değil, insanlara ulaşıyor yazıların, kimseyi incitecek bir şey yazma" diye kendime hatırlatarak yazmaya çalıştım hep. hiçbir zaman da, bilinçli olarak kimseyi üzmek, kırmak için yazmadım. ancak, belli ki "adsız"ı rahatsız eden bir şeyler yazmışım... bu gibi rahatsızlıklara sebebiyet verdiysem affola... dediğim gibi, evimde sadece kendimin okuduğu bir günlük yazmadığımın sorumluluğunu taşıyarak yazmaya çalıştım hep... 

sevgili "adsız", yorumlarını yayınlamamayı tercih ettim. 
daha önce de olumsuz eleştiri geldiği oldu ve onları yayınlamıştım; ama tarzın blogumla uyumlu olmadığından yayınlamamayı uygun buldum. 
sanki eleştirmek için değil, beni üzmek için yazmışsın gibi geldi. 
ben mi alınganlık ediyorum?

10 yorum:

  1. ya adsızları engelleyebilirsin ki.
    :)
    adsız adı altında hakaret ediyorlar, görüyorum bloglarda.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili deeptone,
      onu bilmiyordum.
      yayınlamamak da bir seçenek;)

      Sil
  2. Adsızları engelle, gerçekten eleştiri ise kendi adıyla vs yazsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Lulu,
      neyse ki kontrolsüz yayınlamama var;)

      Sil
  3. çok ayıp etmiş.

    sen yaz! hep yaz!

    beğenmeyen okumasın!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili zeze,
      teşekkür ederim;)
      di mi ama, zorla değil ya:)

      Sil
  4. Herkes bir hesap üzerinden yorum yapmak istemeyebiliyor. Önemli olan özne değil de yüklem diye düşünebilir insanlar, o nedenle tüm "Adsız"lara engel koymak bence mantıklı değil. Zaten üç boyutlu hayatımızda da karşımıza böyle insanlar çıkmıyor mu? Fazla dert edip moral bozmaya gerek yok, siz güzel paylaşımlarınıza devam edin, saygıyla okuyanlar da var buralarda :) Bu arada tam iyileşebildiniz mi? Geçmiş olsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Engin Ergin,
      ben de o nedenle engellemiyorum aslında...
      evet biliyorum sizler gibi nazik ve değerli pek çok insan var bloglarda!
      teşekkürler, antibiyotikler sağ olsun, bomba gibiyim ;)

      Sil
  5. Eleştirmenin de bir adabı bir dozajı var..Herşey saygı çerçevesinde olmalı.Bilerek ve kasıtlı olarak sırf moral bozmak için yapılan gereksiz hareketler olarak görüyorum o bazı Adsız'ları..Birçok blogger arkadaşın bundan şikayetçi olduklarını görmüştüm çünkü. Böyle herhangi biryazı ile karşılaşmadım bloğumda ama karşılaşsam da, ne de olsa yayınlayıp yayınlamamak bizim elimizde olduğu için hiç sallamazdım diye düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Gulsah Elpe,
      neyse yayın denetimi var;)
      dediğin gibi sadece can sıkmak için yapanları çok da ciddiye almamak gerek belki de!

      Sil