Çarşamba, Mayıs 22, 2013

moda

moda hakında ne düşünürsünüz bilmem; ama benim ara ara kafamı kurcalayan bir konudur. ne oluyor da bir şey bir anda çoğunluğun sempatisini ve/ya ilgisini kazanabiliyor?



leopar deseni mesela...yıllarca nefret eden, kitsch bulan çoğu kadın, geçtiğimiz 2 yıl gözümüze gözümüze sokulmasıyla kafamızda daha bi normalleştirmedik mi bu deseni? hatta belki bi bluz bi tayt giyemedik ama aksesuarlarımızda küçük küçük kullandık..

ya da bu aralar, sokaktaki her 10 kadından 5'inde dar uzun -çoğu yandan yırtmaçlı- etekler görüyorum. ne yani bi anda herkes uzun etek ihtiyacında mı oldu, ya da dar uzun etek sevgisi mi geldi herkese?
hayır sadece bu lanse ediliyor ve tanıtılıyor şu an..

sadece giyimde de değil, yaşamın her alanında var bu durum elbette. birileri önümüze sunuyor, biz de uyuyoruz onlara..

8 yorum:

  1. Aynen öyle ben de bugün dizimin altında şu moda olan penye kalem eteklerden aldım, sonra kendime şaşırdım, önceden sevmezdim, şimdi göre göre baya beğeniyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili Lulu,
      biraz da şöyle bir şey oluyor hatta, moda dışında bir şey bulup satın almak bile zor! alışverişe çıkıyorsun, her yerde benzer şeyler.. e dediğin gibi gözümüz alışıyor dolayısıyla..

      Sil
  2. Cok haklisiniz. Bu soru benim de hep kafama takilir zaman zaman ve anlayamam sebebini hic.

    Bazi seylerden ben de etkilenirim ama bazi seyler nekadar moda olsa da asla giyemem. Mesela leopar deseni bunlardan biri, hic hazzetmedim, bütün dünya da giyse yine hazzetmiyecegim birsey.

    Sanirim "sürü psikolojisi" denilen seyle de alakali biraz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili EQ,
      olabilir..
      herkes ne yapıyorsa geri kalmamaya, akranlarımızı ve denklerimizi yakalamaya yönelik bir eğilimimiz olabilir..
      sürekli diğerlerini merak ve kendini onlarla kıyas halinde ne de olsa insanoğlu..

      Sil
  3. Başkalarında göre göre normalleştiriyoruz kafamızda ve beğenemeyeceğimiz şeyleri bile ister istemez beğendiğimizi sanıp alıyoruz.Moda diye alınıp dolap bekleyen onlarca kıyafet var hepimizin dolabında.En güzeli;kendini nasıl iyi hissediyorsan öyle giyinmek ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili SÜSLÜ ve PEMBE DÜNYAM,
      aynen öyle..
      aslan yelesi saç, füzo bile modaydı bşr dönem, düşünsene :D

      Sil
  4. Ben zaten bir türün moda olduğunu etrafımda onu giymeyen bir ben kaldığımda anlıyorum. :) Ama leopar desen hiçbir zaman normal olmadı benim için, demek ki hala umut var :) bir de şu desenli,çiçekli dar pantolonları sevemedim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili sedenist,
      :) güzel tespit ve bilmukabele.
      ben de genelde mağaza gezdiğimden falan değil de sokakta orada burada görüyorum kızların üstünde, "vayy" diyorum "demek ki bu yaz bunu giyicez" :)

      Sil