Cuma, Aralık 28, 2018

Filipinler- Cebu City

EL NIDO’dan CEBU’ya
Bugün Cebu’ya geçiyoruz. Cebu’ya ulaşım havayolu ile mümkün, bu nedenle PuertoPrencesa havaalanına gelmemiz gerekti. Esasen gece yolculuğu ile El Nido’dan PuertoPrencesa’ya geçmek, böylelikle bir gece konaklama masrafı vermemek istiyorduk.
Ama son otobüs de van dedikleri özel minibüsler de akşam 9’daymış. Yol 5-6 saat sürüyor ve gecenin ortasında varmak uygun olmayacağı için El Nido’da konaklamayı bir gece daha uzattık (3 gece kaldığımız Ashok Homestay’den oldukça memnun kaldık, öneririz). Sabah 7’deki van için vaktinde terminaldeydik. Ancak hareket etmesi 8’i buldu. Neyse ki vanlar hızlı gidiyor, 5 saatte havaalanına vardık ve uçağımıza daha 3 saat var (otobüsler bir miktar daha ekonomik ama çok durduğundan varması 7-8 saati bulabiliyormuş).
CEBU CITY
Cebu, El Nido’ya göre oldukça gelişmiş bir yer. İş merkezleri, alışveriş merkezleri vs. Buna bağlı olarak ciddi bir trafik yoğunluğu var.
Şu an Noel öncesi olduğundan herkes sürekli alışveriş yapar halde, her yer çok kalabalık.
Filipinler, Güney Asya’nın diğer ülkelerinden farklı olarak %80’i Hristiyan olan bir ülke.
Bunun nedeni batının yüzyıllarca süren sömürgecilik faaliyetleri...
CEBU
Burada yapılacak çok şey var; bununla beraber, ciddi bütçe ayırmak gerek...
Öne çıkan etkinlikler:
#Badian Kanyon
#Kawasan Şelalesi
#Mantayupan Şelalesi
#Tumalog Şelalesi
#köpekbalığıbalina larıyla yüzme
#Osmena tepesi
#Bohol adasına geçmek, günbatımını #ÇikolataTepeleri’nde izlemek... 🍀🍀🍀🍀🍀
Biz de hepsini yapamayacağımız için arasından seçtik.
En çok görmek istediğimiz Kawasan şelalerine gideceğiz. Hafta sonu çok kalabalık olduğunu duyduk. Bu nedenle Pazartesi’ye bıraktık.
Şehri (#cebucity)geziyoruz iki gündür.
Burada ev tuttuk ve çok rahat ettik, biraz da dinlenmeye ve plan yapmaya zaman ayırdık, yenilenme oldu bizim için.

TAOIST TEMPLE/CEBU
Cebu’da önemli bir Çinli topluluk tarafından 1972’de inşa edilmiş Taoist Tapınağı’nı gezdik.

CEBU CITY
#cebucity deki önemli tarihi yerleri gezdik.
Hepsi aynı bölgede ve birbirine çok yakın. Yarım günde şuraları rahatlıkla gezip görebildik:
MAGELLAN’S CROSS
Macellan Haçı, Minore Del Santo Nino Bazilikası’nın hemen girişinde meydanın ortasında bulunuyor.
Macellan, Filipinler’e gelen ilk Avrupalı denizci kaşifmiş.
1521 yılında Cebu’da Katolikliği yaymış ve bunun simgesi olarak da bu haçı inşa ettirmiş.
BASILICA MINORE DEL SANTO NINO
İçinde şapel de bulunan bazilikanın bir kapısı, Macellan Haçı’nın hemen dibindeydi.
Avluya girdiğimizde müthiş bir kalabalık, güvenlik tedbirleri ve vaaz vardı.
Muhtemelen bugün #christmas öncesi Pazar olduğu için acayip kalabalıktı.
Burası, Filipinler’in en kutsal ve en eski kilisesi olduğundan oldukça önemliymiş.
FORT SAN PEDRO
Macellan Haçı ve Bazilika’dan sonra sadece bir cadde mesafedeki San Pedro Kalesi’ni görmeye gittik.
Kale, genişçe bir yeşil alan/bahçe üzerinde yer alıyor.
Bu bahçede hatıra yolu, anıtlar, bilgilendirici tabelalar var.
Her biri savaşın acıdan başka bir şey getirmediğini hatırlatıyor...
San Pedro Kalesi’ne giriş 30,00 PHP (3TL).
1565 yılında Miguel Lopez de Legazpi tarafından inşa edilen bu kale, sadece iki kattan oluşuyor.
Bahçesinde çok çeşitli ağaç ve bitkiler, özellikle de çok güzel bonzailer var.
Giriş katta ufak bir odada resimlerle kalenin ve Filipinler’in tarihi hakkında bilgi veriliyor.
CEBU METROPOLITAN CATHEDRAL
Kale ziyaretimizden sonra #CebuMetropolitanCathedral e yürüdük.
Burada da ayine denk geldik. Baştan sona izledik, ilginç bir deneyimdi.
Oldukça geniş ve görkemli bir avluya ve binaya sahip bu katedral, 1595 yılında Cebu Başpiskoposluğu olarak inşa edilmiş.
Pek çok defa doğa olayları nedeniyle zarar görmüş ve tadilat görmüş.
HERITAGE MONUMENT OF CEBU
Katedralden çıkınca 500metre mesafedeki Cebu Anıtı Mirası’nı gördük.
Bu, yolun ortasında bir heykeller bütünü şeklinde inşa edilmiş anıt.
Cebu’nun tarihi boyunca önemli ve sembolik olaylarını tasvir eden heykellerden oluşan yapı, 2000 yılında inşa edilmiş.
YAP SANDIEGO ANCESTRAL HOUSE
Cebu Anıtı Mirası’nın hemen karşısında tarihi bir ev/konak vardı.
Bu bina, 17. yüzyılda Çinli bir tüccar tarafından inşa edilmiş ve ülkenin en eski ahşap evlerinden biriymiş.
İnşaasında yumurta aklarıyla yapıştırılan mercan taşlar kullanılan evin içinde üç-dört asır öncesi Filipin tarihinden kalan hazineler ve heykeller bulunuyor.
Burayı 50PHP (5TL) karşılığında gezebiliyor ve içinde en iyi noktaları bilen yerli halka bahşiş karşılığında fotoğraflarınızı çektirebiliyorsunuz🙃